Usamljenost u ranoj adolescenciji: spolne i dobne razlike te povezanost sa socijalnim odnosima (CROSBI ID 354052)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Medved, Ankica
Keresteš, Gordana
hrvatski
Usamljenost u ranoj adolescenciji: spolne i dobne razlike te povezanost sa socijalnim odnosima
Rad se bavi spolnim i dobnim razlikama u osjećaju usamljenosti kod osnovnoškolaca te odnosom između usamljenosti i položaja u vršnjačkoj skupini (sociometrijskog statusa), prisnosti u istospolnom prijateljstvu i percipiranom socijalnom podrškom. U istraživanju je sudjelovalo 188 učenika (105 djevojčica, 83 dječaka) od petog do osmog razreda dviju osnovnih škola s područja Karlovačke županije. Primijenjene su sljedeće skale: Kratka verzija UCLA skale usamljenosti, Skala prisnosti u prijateljstvu, Multidimenzionalna skala percipirane socijalne podrške i Sociometrijski upitnik. Dobiveni rezultati ukazuju na nisku razinu usamljenosti. Dobne razlike u usamljenosti se nisu pokazale značajnima, dok spolne jesu. Dječaci su izražavali veću razinu usamljenosti. Dobivena je i značajna interakcija dobi i spola, koja pokazuje kako je razlika u usamljenosti između dječaka i djevojčica najveća u 5. razredu, potom u 7. i 8., dok je u 6. razredu nema. Regresijske analize su pokazale da sociometrijski status, prisnost u prijateljstvu i socijalna podrška objašnjavaju 11.1% varijance usamljenosti djevojčica i 11.7% varijance usamljenosti dječaka. U uzorku djevojčica značajni prediktori usamljenosti bili su indeks socijalnog statusa i percipirana socijalna podrška. O većoj usamljenosti izvijestile su djevojčice koje su percipiranu socijalnu podršku procijenile nižom i koje imaju bolji status u razredu. U uzorku dječaka značajnim prediktorom usamljenosti pokazao se indeks socijalnog statusa. O većoj usamljenosti izvijestili su dječaci koji imaju lošiji sociometrijski položaj u razredu.
usamljenost; sociometrijski status; prisnost u prijateljstvu; socijalna podrška; adolescenti
nije evidentirano
engleski
Loneliness in early adolescence: gender and age differences and connection with social relations
nije evidentirano
loneliness; sociometric status; friendship intimacy; social support; adolescents
nije evidentirano
Podaci o izdanju
32
31.03.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb