Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 409352

Dječje moralno rasuđivanje o direktnoj i indirektnoj agresiji


Milković-Šipek, Sanja
Dječje moralno rasuđivanje o direktnoj i indirektnoj agresiji 2009., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


Naslov
Dječje moralno rasuđivanje o direktnoj i indirektnoj agresiji
(Children's moral reasoning regarding direct and indirect aggression)

Autori
Milković-Šipek, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
19.03.

Godina
2009

Stranica
31

Mentor
Keresteš, Gordana

Ključne riječi
Moralno rasuđivanje; direktna agresivnost; indirektna agresivnost; spolne razlike; djeca
(Moral reasoning; direct aggression; indirect aggression; gender differences; children)

Sažetak
U ovom istraživanju bavili smo se ispitivanjem dječjeg moralnog rasuđivanja o direktnoj i indirektnoj agresiji. Zanimalo nas je postoje li razlike u procjeni pogrešnosti agresije i povrede žrtve te u izboru dominantne domene moralnog rasuđivanja s obzirom na vrstu agresivnosti i spol djeteta. Također smo željeli ispitati postoji li povezanost moralnog rasuđivanja o agresiji i agresivnog ponašanja. U istraživanju su sudjelovali učenici 4. razreda osnovnih škola u Virovitici (N=184). Direktno i indirektno agresivno ponašanje ispitali smo Skalom vršnjačkih procjena, a moralno rasuđivanje o agresiji Upitnikom moralnog rasuđivanja o agresiji. Rezultati dobiveni na ukupnom uzorku djece pokazuju da učenici procjenjuju indirektnu agresiju kao onu koja može češće povrijediti žrtvu nego direktna agresija. I direktne i indirektne oblike agresije djevojčice procjenjuju pogrešnijima nego dječaci. Djeca značajno češće biraju domenu morala, nego preostale tri domene, kada rasuđuju i o direktnim i o indirektnim oblicima agresivnog ponašanja. Kada rasuđuju o indirektnoj agresiji, dječaci češće nego djevojčice biraju osobnu i razumsku domenu kao dominantnu, a djevojčice moralnu domenu. Između moralnog rasuđivanja o agresiji i agresivnog ponašanja nisu pronađene statistički značajne povezanosti, ali su učenici koje su vršnjaci procijenili indirektno agresivnijima pokazali tendenciju ka češćem odabiru razumske, nego moralne i osobne domene u rasuđivanju o indirektnoj agresiji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301683-1400 - Ličnost roditelja i roditeljstvo tijekom tranzicije djeteta u adolescenciju (Gordana Keresteš, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Sanja Milković-Kraus, (61441)