Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odjeća (ne) čini adolescenta: samopoimanje adolescenata i potrošačka uključenost u kupovinu odjeće s markom (CROSBI ID 152567)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Justinić, Jasna ; Kuterovac Jagodić, Gordana Odjeća (ne) čini adolescenta: samopoimanje adolescenata i potrošačka uključenost u kupovinu odjeće s markom // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 19 (2010), 1/2 (105/106); 187-208

Podaci o odgovornosti

Justinić, Jasna ; Kuterovac Jagodić, Gordana

hrvatski

Odjeća (ne) čini adolescenta: samopoimanje adolescenata i potrošačka uključenost u kupovinu odjeće s markom

Cilj istraživanja bio je provjeriti je li stupanj uključenosti u kupovinu odjeće s robnom markom povezan s različitim aspektima samopoimanja adolescenata i njihovim socio-demografskim značajkama (spolom, dobi i materijalnim položajem njihove obitelj), te ispitati neke karakteristike potrošačkog ponašanja adolescenata pri kupovini odjeće. Istraživanje je provedeno na 316 učenika prvih i četvrtih razreda srednjih škola. Samopoimanje je ispitano Skalom samopoimanja za adolescente (Harter, 1988), a potrošačka uključenost Upitnikom potrošačke uključenosti (Kapferer i Laurent, 1985). Utvrđene su razlike u povezanosti dimenzija samopoštovanja i potrošačke uključenosti kod podskupina adolescenta različitog spola, dobi i materijalnog položaja obitelji, što ukazuje na složenost veze između potrošačke uključenosti i samopoimanja adolescenata. Rezultati općenito govore u prilog tome da su adolescenti koji imaju visoko samopoštovanje sigurniji u sebe prilikom donošenja odluke o kupovini odjeće s markom, te se manje brinu ako prilikom izbora i pogriješe. Nisu utvrđene dobne razlike, a analize po spolu pokazuju kako su mladići zainteresiraniji za odjeću s markom nego djevojke. Srednjoškolcima višeg materijalnog statusa kupovina odjeće s markom pruža veće zadovoljstvo nego srednjoškolcima iz materijalno lošije stojećih obitelji. Utvrđeno je i da adolescenti različitog spola, dobi i materijalnog položaja obitelji koriste različite kriterije i navike pri kupovini odjeće.

adolescenti; samopoimanje; potrošačka uključenost; odjeća s markom

nije evidentirano

engleski

Can you judge a book by its cover? – Adolescents' self-concept and consumer involvement in clothing brands

nije evidentirano

adolescents; self-concept; consumer involvement; clothing brands

nije evidentirano

Podaci o izdanju

19 (1/2 (105/106))

2010.

187-208

objavljeno

1330-0288

Povezanost rada

Psihologija

Poveznice
Indeksiranost