Odgovornost istraživača i valjanost kvalitativne metodologije (CROSBI ID 38841)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Ajduković, Dean
hrvatski
Odgovornost istraživača i valjanost kvalitativne metodologije
Jedna od temeljnih odlika znanstvenih istraživanja jest prikupljanje podataka na valjan i pouzdan način te njihova kritička interpretacija u kontekstu dotadašnjih spoznaja. Kvalitativna metodologija tom zahtjevu odgovara, kao i drugi istraživački pristupi, ukoliko se istraživači drže postavljenih standarda. U kvalitativnim istraživanjima umjesto izraza valjanost često koristi vjerodostojnost kako bi se naglasile specifičnosti. Posebnost je kvalitativne metodologije što je njen glavni instrument za prikupljanje podataka čovjek koji se, zbog izravnog kontakta s materijalom i interakcija sa sudionicima istraživanja neizbježno mijenja, što utječe na daljnje prikupljanje podataka i njihovu interpretaciju. To je glavni uzrok skepticizma spram kvalitativne metodologije s pozicije pozitivističkog razumijevanja objektivne stvarnosti. Premda se slični izvori nevaljanosti javljaju bez obzira na vrstu istraživačke metodologije, kod kvalitativnog pristupa je nekima od njih nužno posvetiti posebnu pažnju. Zato su analizirane osobine kvalitativnog pristupa u odnosu na pojedine izvore ugrožavanja vjerodostojnosti istraživanja, kao što su: odabir i osipanje sudionika, reaktivnost sudionika i istraživača, ponovljeno ispitivanje i provedba istraživanja. Na temelju analize istaknuta je specifična odgovornost istraživača koji rabe kvalitativnu metodologiju za osiguravanje vjerodostojnosti tog pristupa.
kvalitativna metodologija, izvori nevaljalosti u istraživanjima
nije evidentirano
engleski
Responsibility of researchers and validity of qualitative methodology
nije evidentirano
qualitative methodology, sources of research invalidity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
39-53.
objavljeno
Podaci o knjizi
Kvalitativni pristup u društvenim znanostima
Koller-Trbović, Nivex ; Žižak, Antonija
Zagreb: Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2008.
978-953-6418-60-2