Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 408686

"Pedagoško istraživanje" kao značajna karakteristika novog profesionalizma učitelja/odgajatelja


Vujičić, Lidija
"Pedagoško istraživanje" kao značajna karakteristika novog profesionalizma učitelja/odgajatelja // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja / Bacalja, Robert (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru Odjel za izobrazbu učitelja i odgajatelja, 2008. str. 14-15 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
"Pedagoško istraživanje" kao značajna karakteristika novog profesionalizma učitelja/odgajatelja
('Pedagogical research' as an important characteristic of new pre-school/lower primary teacher professionalism)

Autori
Vujičić, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja / Bacalja, Robert - Zadar : Sveučilište u Zadru Odjel za izobrazbu učitelja i odgajatelja, 2008, 14-15

ISBN
978-953-7237-37-0

Skup
Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30-31.05.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Istraživač; istraživanje praktičara; kultura; pedagoško istraživanje; učenje
(Culture; researcher; practitioner research; pedagogical research; learning)

Sažetak
"Pedagoško istraživanje" ili istraživanja praktičara čine danas sve značajnija područja pedagoških istraživanja. Uvjetovano je to i paradigmatskim pomakom od empirijsko-analitičke (pozitivističke) ka interpretativnoj i kritičkoj paradigmi, u okviru kojih se javljaju istraživanja praktičara. U radu se posebno pozivamo na iskustva &laquo ; pedagoških istraživanja&raquo ; , kako ih nazivaju u Reggio pedagogiji, koja istaknuto mjesto pridaju učenju, istraživanju djece i odraslih. O učitelju/odgajatelju raspravljamo kao istraživaču koji svakodnevno, zajedno s djecom razmišlja i raspravlja, o svom radu, kontinuirano isprobava načine i putove stvaranja znanja u konkretnim uvjetima u ustanovi. Iz perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja/odgajatelja on nije više onaj koji izvršava tuđa mišljenja, naloge ili programe, nego bi on trebao postati istraživač realnih procesa učenja i stvaranja znanja, autor novih pedagoških putova i procesa koji bi prevladali podijeljenost između teorije i prakse. Takav pristup istraživanju u konkretnim uvjetima grupe i ustanove povećava svijest ljudi o njihovoj vrijednosti, o traženju smisla u ili o onome što rade ; razvija se sposobnost razumijevanja i interpretacije onoga što se promatra, kao i mogućnost sve kvalitetnijih rasprava o dilemama, zabludama ; povećava se mogućnost pronalaženja sve boljih ili kvalitetnijih rješenja problema. Držimo da bi takav pristup istraživanju mogao reorganizirati odgojno-obrazovnu ustanovu, zbiljski stvoriti zajednicu – kulturu u kojoj učitelji/odgajatelji kontinuirano istražuju i uče.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Dubravka Maleš, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Lidija Vujičić, (224251)