Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 408383

Kultura odgojno-obrazovne ustanove i kvaliteta promjena odgojno-obrazovne prakse


Vujičić, Lidija
Kultura odgojno-obrazovne ustanove i kvaliteta promjena odgojno-obrazovne prakse // Pedagogijska istraživanja, 5 (2008), 1; 120-7 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopcenje, znanstveni)


Naslov
Kultura odgojno-obrazovne ustanove i kvaliteta promjena odgojno-obrazovne prakse
(The Interrelatedness between the Culture of Educational Institutions and Quality Changes of Educational Practice)

Autori
Vujičić, Lidija

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 5 (2008), 1; 120-7

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopcenje, znanstveni

Ključne riječi
Elementi kulture odgojno-obrazovne ustanove; kultura; kultura odgojno-obrazovne ustanove; kultura organizacije; učitelj
(Culture; culture of an organisation; culture of an educational institution; elements of culture of an educational institution; teacher)

Sažetak
Mnogobrojnim istraživanjima utvrđeno je da se kvalitetne promjene u odgoju i obrazovanju mogu dogoditi promjenom ustroja i ozračja u odgojno-obrazovnim ustanovama, što nazivaju promjenom kulture odgojno-obrazovne ustanove. U određenju kulture odgojno-obrazovne ustanove polazi se od općeg pojma kulture kao temelja za razumijevanje kulture organizacije. O odgojno-obrazovnoj ustanovi raspravljamo kao o organizaciji, a o kulturi kao sastavnom elementu opće kulture i vrijednosnog sustava u cjelini. Navodimo definicije različitih autora iz kojih je vidljivo da nema jedinstvene definicije kulture odgojno-obrazovne ustanove ; autori je različito definiraju, naglašavajući da ju je potrebno stavljati u socijalni kontekst. Većina tumačenja odnosi se na specifične vrijednosti, uvjerenja i očekivanja ljudi u ustanovi, njihova uobičajena ponašanja, tj. rituale, načine na koje razumiju i interpretiraju svakodnevne događaje u ustanovi i sl. Kako bismo što bolje povezali ovaj koncept s izravnim promjenama odgojno-obrazovne prakse, u radu se raspravlja i o nekim elementima kulture odgojno-obrazovne ustanove. U tom smislu mijenjanje kulture odgojno-obrazovne ustanove je evolucijski proces u kojem je implementacija inovacija moguća na razini svake odgojno-obrazovne ustanove, a put ka kvalitetnim promjenama određuje se kao dugotrajni, zajednički, istraživački proces svih sudionika uže i šire socijalne zajednice.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Dubravka Maleš, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Lidija Vujičić, (224251)

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • Social Science Abstracts