Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Buducnost naplate cestarine (CROSBI ID 550274)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija

Stanković, Milan ; Pilih, Zvonimir ; Jagatić, Ivan Buducnost naplate cestarine // 33 Strucni seminar o signalizaciji, opremi, obnovi, odrzavanju cesta i sigurnosti u prometu. 2009. str. 101-105

Podaci o odgovornosti

Stanković, Milan ; Pilih, Zvonimir ; Jagatić, Ivan

hrvatski

Buducnost naplate cestarine

Tehnologija naplate cestarine uvelike se promjenila od vremena kad su se isključivo koristili tradicionalni cestarinski prolazi. U prvoj su fazi automatizacije uvedeni automati za ubacivanje kovanica, te mogućnost plaćanja karticama (kreditna, pretplatna i sl.) na naplatnoj kućici. Tada se u osamdesetim godinama pojavio koncept elektronske naplate cestarine (ENC).To je bio zaista veliki skok.Mnogim je naplatnim agencijama bila potpuno strana ideja da se cestarina naplućuje bez fizičke razmjene nečeg opipljivog – novčanica, kovanica, žetona lil nečeg drugog.Ako ništa drugo, što bi tada mogli brojati u podzemnim prostorijama ispod naplatnih kućica?U stvari, prva tvrtka koja je predložila takav sustav, Amtech System iz Dallasa, sada spojena sa TransCore-om, nije baš primljena s oduševljenjem tako da je prvi takav sustav morala instalirati o svom trošku da bi dokazala njegovu funkcionalnost. Ubrzo se sustav pokazao vrlo uspješnim. Dakle, sustav ENC vrlo brzo se proširio, i počeo koristiti praktički svugdje.Prednosti i pogodnosti tog sustava danas su dobro poznate pa se pravom može reći da je u ovo naše „ moderno doba“ ušao u standardnu uporabu.U elektronskom sustavu naplate cestarine, za protok informacija između vozila i uređaja koji se nalazi uz prometnicu, koristi se komunikacijski sustav DSRC.Treba međutim napomenuti da je tradicionalni DSRC koji se koristio u početku u elektronskoj naplati cestarine nudio prilično skromne usluge radiskog prijenosa podataka.Razvojem DSRC-a prijenos podataka je bitno poboljšan i sada radi na jedinstvenoj frekvenciji od 5, 8 GHz. Ovaj prijelaz sa cestarinskih prolaza a elektronsku naplatu cestarine temeljio se na jasnoj poslovnoj viziji – tako su htjeli smanjiti troškove naplate cestarine.Prema tom novom pogledu na cestovno financiranje, svako ulaganje u gradnju cesta trebalo bi početi donositi dobit za 10 do 15 godina, umjesto 20 ili 30 godina što je slučaj u tradicionalnim sustavima.Kao i u mnogim drugim sektorima, i ovdje se automatizacija smatra sredstvom za smanjenje operativnih troškova i za brže ostvarivanje dobiti. Vjerovali ili ne, neki ljudi danas govore da su sustavi bazirani na DRSC-u „ stara tehnologija“ .Iako su ti sustavi isuviše novi da bi se nazivali starima, trebamo biti realni:danas se tehnologija mijenja velikom brzinom.Naravno „ staro“ može značiti i „ isprobano“ tj.“ dokazano“ .Sustavi naplate bazirani na DSRC-u promjenjuju se širom svijeta, i koliko je poznato, oni uspješno obavljaju sve zadatke koji se pred njih postavljaju.Vrlo su precizni i pouzdani, a cijena njihovog održavanja je povoljna.Većina naplatnih agencija rekla bi da su ti sustavi isplativi.Korisnici su takiđer zadovoljni jer plaćaju malo lil ništa za pogodnosti koje im nudi ENC tehnologija.

cestarina; enc; naplata

nije evidentirano

engleski

Buducnost naplate cestarine

nije evidentirano

cestarina; enc; naplata

nije evidentirano

Podaci o prilogu

101-105.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

33 Strucni seminar o signalizaciji, opremi, obnovi, odrzavanju cesta i sigurnosti u prometu

Podaci o skupu

33 Strucni seminar o signalizaciji, opremi, obnovi, odrzavanju cesta i sigurnosti u prometu

predavanje

01.01.2009-01.01.2009

Poreč, Hrvatska

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport