Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

KONSTRUKCIJSKA I TEHNOLOŠKA OBILJEŽJA Q-max LNG BRODOVA (CROSBI ID 152009)

Prilog u časopisu | ostalo

Dvornik, Joško ; Dvornik, Srđan ; Zubanović. Maksimilijan KONSTRUKCIJSKA I TEHNOLOŠKA OBILJEŽJA Q-max LNG BRODOVA // Ukorak s vremenom, 39 (2009), 53-67

Podaci o odgovornosti

Dvornik, Joško ; Dvornik, Srđan ; Zubanović. Maksimilijan

hrvatski

KONSTRUKCIJSKA I TEHNOLOŠKA OBILJEŽJA Q-max LNG BRODOVA

U posljednjih par desetljeća dolazi do naglog porasta potrošnje prirodnog plina, a time i porasta prijevoza ukapljenog prirodnog plina u prekomorske zemlje brodovima. Posljednjih 30-ak godina, zahvaljujući razvoju tehnologije materijala, proizvedeni su takvi spremnici koji mogu izdržati velike tlakove i niske temperature, što je omogućilo izgradnju tankera kojima se prevozi LNG (eng. Liquified Natural Gas – ukapljeni prirodni plin) i LPG (eng. Liquified Petroleum Gas – ukapljeni naftni plin) pomorskim putevima. Plin je prirodno bogatstvo zemlje i za njega se može reći da je dar iz prošlosti za zadovoljavanje današnjih potreba čovječanstva. Međutim, kada se općenito daje ocjena o plinu, onda se svakako moraju imati na umu prednosti kao i nedostaci. Dok nam s jedne strane, prirodni plin pruža enormne količine izvora energije, sa druge strane, transport plina od nalazišta do potrošača je vrlo rizičan. Ipak, plin posjeduje niz drugih predosti, poput izvanredne čistoće, niskog ekološkog rizika potrošnje te povećanja potencijala industrijske potrošnje, zbog kojih su ga stručnjaci u industriji proglasili gorivom 21. stoljeća i nad tim vrijednim prirodnim resursom tek počinje borba za prevlast. Prijevoz tekućeg plina zahtijeva veliku stručnost, tehniku i tehnologiju kako bi se smanjio rizik koji može prouzročiti opasna narav ovog tereta. Kada se razmatra problem u vezi sa sigurnim prijevozom plina i tankovima za teret, često se zna reći da je čitavi brod jedan veliki tank koji sa vanjskim elementima oplate čini jednu ogromnu i nepropusnu čahuru.

LNG; LPG; Konstrukcija tankera; Q-max; GTT Mark 3X

nije evidentirano

engleski

KONSTRUKCIJSKA I TEHNOLOŠKA OBILJEŽJA Q-max LNG BRODOVA

nije evidentirano

LNG; LPG; Konstrukcija tankera; Q-max; GTT Mark 3X

nije evidentirano

Podaci o izdanju

39

2009.

53-67

objavljeno

1332-1307

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport