Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 405053

Koncepcije građanina i građanske kompetencije - implikacije za obrazovne programe


Ćulum, Bojana; Ledić, Jasminka
Koncepcije građanina i građanske kompetencije - implikacije za obrazovne programe // Neformalno obrazovanje i neformalno učenje odraslih : sažeci ; u: Andragoški glasnik / Matijević, M. (ur.).
Jastrebarsko: Hrvatsko andragoško društvo, 2009. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Koncepcije građanina i građanske kompetencije - implikacije za obrazovne programe
(Citizenship conceptions and competences - implications for educational programs)

Autori
Ćulum, Bojana ; Ledić, Jasminka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Neformalno obrazovanje i neformalno učenje odraslih : sažeci ; u: Andragoški glasnik / Matijević, M. - Jastrebarsko : Hrvatsko andragoško društvo, 2009

Skup
Neformalno obrazovanje i neformalno učenje odraslih

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 29.-31.05.2009.

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Građanske kompetencije; civilno zalaganje; koncepcije kompetenetnog građanina; orijentacije građanina; obrazovanje za aktivno građanstvo
(Conceptions of citizenship; civic competences; civic engagement; citizenship education)

Sažetak
Aktivno građanstvo ključno je u održavanju zdrave demokracije i (obrazovni) ideal kojem valja težiti u suvremenom društvu. Pitanje koncepcija (aktivnog) građanstva i građanskih kompetencija koje najbolje odgovaraju demokraciji, oduvijek je žarište rasprave brojnih filozofa, politologa i povijesničara. Poznavanje različitih koncepcija poželjnog, odnosno ''dobrog građanina' nužno je zbog implikacija koje (ne)prihvaćanje istih ima na obrazovne programe. U radu se raspravlja o temeljnim karakteristikama kompetentnog građanina u demokratskom sistemu i koncepcijama građanina, od kojih je svaka povezana s odgovarajućim konceptom razumijevanja demokracije. U fokusu rada su temeljna obilježja i argumentacija koncepcije građanina koje postavljaju Boyte i Karri (2000): (I) građani kao glasači određenog političkog sustava, (II) građani koji pokazuju zabrinutost i brigu za zajednicu i (III) građani koji doprinose stvaranju javnog dobra i rješavanju problema zajednice te orijentacije građanina kako ih definiraju Westheimer i Kahne (2004): (I) orijentacija građanina prema osobnoj odgovornosti, (II) aktivnoj participaciji te (III) pravdi odnosno društvenoj jednakosti. Autorice raspravljaju o koncepcijama građanina i građanskim kompetencijama koje ih prate. Koncepcije građanina važno je razlikovati zbog načina na koji svaka od njih oblikuje pristupe obrazovanju za aktivno građanstvo, načina na koji se pojavljuje u aktualnim kurikulumima i gradi u ishode učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
009-0000000-0931 - Sveučilište i vanjsko okruženje u kontekstu europskih integracijskih procesa (Jasminka Ledić, )
066-0661686-1121 - Civilno društvo i kombinirana socijalna politika u Hrvatskoj (Gojko Bežovan, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka