Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Koncepcije građanina i građanske kompetencije - implikacije za obrazovne programe (CROSBI ID 550127)

Prilog sa skupa u časopisu | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Ćulum, Bojana ; Ledić, Jasminka Koncepcije građanina i građanske kompetencije - implikacije za obrazovne programe // Andragoški glasnik / Matijević, M. (ur.). 2009

Podaci o odgovornosti

Ćulum, Bojana ; Ledić, Jasminka

hrvatski

Koncepcije građanina i građanske kompetencije - implikacije za obrazovne programe

Aktivno građanstvo ključno je u održavanju zdrave demokracije i (obrazovni) ideal kojem valja težiti u suvremenom društvu. Pitanje koncepcija (aktivnog) građanstva i građanskih kompetencija koje najbolje odgovaraju demokraciji, oduvijek je žarište rasprave brojnih filozofa, politologa i povijesničara. Poznavanje različitih koncepcija poželjnog, odnosno ''dobrog građanina' nužno je zbog implikacija koje (ne)prihvaćanje istih ima na obrazovne programe. U radu se raspravlja o temeljnim karakteristikama kompetentnog građanina u demokratskom sistemu i koncepcijama građanina, od kojih je svaka povezana s odgovarajućim konceptom razumijevanja demokracije. U fokusu rada su temeljna obilježja i argumentacija koncepcije građanina koje postavljaju Boyte i Karri (2000): (I) građani kao glasači određenog političkog sustava, (II) građani koji pokazuju zabrinutost i brigu za zajednicu i (III) građani koji doprinose stvaranju javnog dobra i rješavanju problema zajednice te orijentacije građanina kako ih definiraju Westheimer i Kahne (2004): (I) orijentacija građanina prema osobnoj odgovornosti, (II) aktivnoj participaciji te (III) pravdi odnosno društvenoj jednakosti. Autorice raspravljaju o koncepcijama građanina i građanskim kompetencijama koje ih prate. Koncepcije građanina važno je razlikovati zbog načina na koji svaka od njih oblikuje pristupe obrazovanju za aktivno građanstvo, načina na koji se pojavljuje u aktualnim kurikulumima i gradi u ishode učenja.

građanske kompetencije; civilno zalaganje; koncepcije kompetenetnog građanina; orijentacije građanina; obrazovanje za aktivno građanstvo

nije evidentirano

engleski

Citizenship conceptions and competences - implications for educational programs

nije evidentirano

conceptions of citizenship; civic competences; civic engagement; citizenship education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2009.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Andragoški glasnik

Matijević, M.

Jasrebarsko: Hrvatsko andragoško društvo (HAD)

1331-3134

Podaci o skupu

Neformalno obrazovanje i neformalno učenje odraslih

predavanje

29.05.2009-31.05.2009

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija