Govorenje hrvatskoga (CROSBI ID 38544)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Jelaska, Zrinka
hrvatski
Govorenje hrvatskoga
U radu se govori o okomitoj višejezičnosti - služenju zavičajnim i standardnim idiomom, kao vrijednosti koju je u svojemu književnomu djelu promicao i Vladimir Nazor. Nakon kratkoga pregleda jezičnih uloga govori se o ovladavanju hrvatskim kao materinskim jezikom navode se neke razlike među hrvatskim idiomima te razlike u usvajanju zavičajnoga idioma i učenju hrvatskoga književnoga jezika. Potom se prikazuju obilježja usvajanja i učenja jezika, tj. materinskoga i standardnoga idioma, uključujući i odstupanja. Nakon kratkoga raspravljanja o ulozi škole u jezičnomu razvoju i različitomu odnosu govornika prema govorenju hrvatskim jezikom, navode se postupci kojima se može poticati svijest o važnosti hrvatskoga zavičajnoga i književnoga jezika. Posebno se ističu identifikacijska i izražajna uloga, kao i kulturna vrijednost okomite višejezičnosti. Većina se primjera zavičajnih idioma daje iz nekoliko djela Vladimira Nazora, koji je unošenjem raznolikih hrvatskih govora promicao i višejezičnost, i prototipnu, a posebno unutarhrvatsku.
hrvatski jezik, materinski jezik, okomita višejezičnost, jezični identitet, Vladimir Nazor
nije evidentirano
engleski
Speaking Croatian
nije evidentirano
Croatian language, mother tonque, vertical plurilingualism, language identity, Vladimir Nazor
nije evidentirano
Podaci o prilogu
88-98.
objavljeno
Podaci o knjizi
Nazovori dani, zbornik radova 2003.-2009.
Biličić, Andrija ; Ostoja, Mirjana
Postira: Osnovna škola Vladimira Nazora Postira ; Organizacijski odbor Nazorovi dani
2009.
978-953-98931-4-7