Utjecaj očekivanih postignuća na učenikovo razumijevanje mehanike u gimnaziji (CROSBI ID 549796)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Jakopović, Željko
hrvatski
Utjecaj očekivanih postignuća na učenikovo razumijevanje mehanike u gimnaziji
Kvalitetno učenje i poučavanje prije svega ovisi o tome kako jasno učenici razumiju cilj učenja, odnosno postignuća koja se od njih očekuju. Dobro utvrđena očekivana postignuća daju učenicima uputu o tome što se od njih očekuje i usmjerava ih na način vrednovanja vlastitog napredovanja. Nastavnici na temelju očekivanih postignuća odlučuju o primjeni određene nastavne strategije, odnosno o nastavnim metodama koje će poduprijeti učenje prema željenim postignućima. Očekivana postignuća bitno određuju učenje fizike pa je pa je provedeno korelacijsko istraživanje utjecaja očekivanih postignuća na konceptualno razumijevanje mehanike. Istraživanje je provedeno u odjelima prvih razreda općih, jezičnih i prirodoslovno-matematičkih gimnazija Grada Zagreba na uzorku od 1093 učenika i 22 nastavnika. Primjenjena je metoda anketiranja za operacionalizaciju očekivanih postignuća (prediktorske varijable) i metoda testiranja FCI-ispitom, prije i poslije učenja mehanike, za utvrđivanje prirasta rezultata g (kriterijske varijable), kao mjere konceptualnog razumijevanja mehanike. Očekivana su postignuća određena sa šest obilježja od kojih tri jako variraju s prirastom g na razini značajnosti od 1 %, a to su: svjesnost učenika o očekivanim postignućima, usmjerenost postignuća prema razumijevanju fizikalnih ideja i modela, te usmjerenost postignuća prema rješavanju fizikalnih problema iz života bez računanja. Rezultati istraživanja pokazuju jaku povezanost prirasta g s tri obilježja očekivanih postignuća u modelu višestruke linearne regresije, pa 67, 3% varijance prirasta g na FCI-ispitima, kao mjere konceptualnog razumijevanja mehanike, možemo protumačiti s navedena tri obilježja očekivanih postignuća.
očekivana postignuća; Force Concept Inventory; nastava fizike
nije evidentirano
engleski
Influence of expected learning outcomes on student understanding of mechanics in high school
nije evidentirano
learning outcomes; Force Concept Inventory; physics teaching
nije evidentirano
Podaci o prilogu
58-68.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Deveti hrvatski simpozij o nastavi fizike: Interaktivna nastava fizike, Zbornik radova
Pećina, Planinka
Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo
978-953-7178-13-0
Podaci o skupu
Deveti hrvatski simpozij o nastavi fizike: Interaktivna nastava fizike
predavanje
16.04.2009-18.04.2009
Primošten, Hrvatska