Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj očekivanih postignuća na učenikovo razumijevanje mehanike u gimnaziji (CROSBI ID 549796)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Jakopović, Željko Utjecaj očekivanih postignuća na učenikovo razumijevanje mehanike u gimnaziji // Deveti hrvatski simpozij o nastavi fizike: Interaktivna nastava fizike, Zbornik radova / Pećina, Planinka (ur.). Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo, 2009. str. 58-68

Podaci o odgovornosti

Jakopović, Željko

hrvatski

Utjecaj očekivanih postignuća na učenikovo razumijevanje mehanike u gimnaziji

Kvalitetno učenje i poučavanje prije svega ovisi o tome kako jasno učenici razumiju cilj učenja, odnosno postignuća koja se od njih očekuju. Dobro utvrđena očekivana postignuća daju učenicima uputu o tome što se od njih očekuje i usmjerava ih na način vrednovanja vlastitog napredovanja. Nastavnici na temelju očekivanih postignuća odlučuju o primjeni određene nastavne strategije, odnosno o nastavnim metodama koje će poduprijeti učenje prema željenim postignućima. Očekivana postignuća bitno određuju učenje fizike pa je pa je provedeno korelacijsko istraživanje utjecaja očekivanih postignuća na konceptualno razumijevanje mehanike. Istraživanje je provedeno u odjelima prvih razreda općih, jezičnih i prirodoslovno-matematičkih gimnazija Grada Zagreba na uzorku od 1093 učenika i 22 nastavnika. Primjenjena je metoda anketiranja za operacionalizaciju očekivanih postignuća (prediktorske varijable) i metoda testiranja FCI-ispitom, prije i poslije učenja mehanike, za utvrđivanje prirasta rezultata g (kriterijske varijable), kao mjere konceptualnog razumijevanja mehanike. Očekivana su postignuća određena sa šest obilježja od kojih tri jako variraju s prirastom g na razini značajnosti od 1 %, a to su: svjesnost učenika o očekivanim postignućima, usmjerenost postignuća prema razumijevanju fizikalnih ideja i modela, te usmjerenost postignuća prema rješavanju fizikalnih problema iz života bez računanja. Rezultati istraživanja pokazuju jaku povezanost prirasta g s tri obilježja očekivanih postignuća u modelu višestruke linearne regresije, pa 67, 3% varijance prirasta g na FCI-ispitima, kao mjere konceptualnog razumijevanja mehanike, možemo protumačiti s navedena tri obilježja očekivanih postignuća.

očekivana postignuća; Force Concept Inventory; nastava fizike

nije evidentirano

engleski

Influence of expected learning outcomes on student understanding of mechanics in high school

nije evidentirano

learning outcomes; Force Concept Inventory; physics teaching

nije evidentirano

Podaci o prilogu

58-68.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Deveti hrvatski simpozij o nastavi fizike: Interaktivna nastava fizike, Zbornik radova

Pećina, Planinka

Zagreb: Hrvatsko fizikalno društvo

978-953-7178-13-0

Podaci o skupu

Deveti hrvatski simpozij o nastavi fizike: Interaktivna nastava fizike

predavanje

16.04.2009-18.04.2009

Primošten, Hrvatska

Povezanost rada

Fizika, Pedagogija