Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 403150

Komunikacijske strategije i komunikacijska jezična kompetencija


Bagarić, Vesna; Pavičić Takač, Višnja
Komunikacijske strategije i komunikacijska jezična kompetencija // Lingvistika javne komunikacije: Komunikacija u nastavi i komunikacijska gramatika / Brdar, Mario ; Omazić, Marija ; Belaj, Branimir ; Kuna, Branko (ur.).
Zagreb - Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku - Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera, 2009. str. 13-26 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Komunikacijske strategije i komunikacijska jezična kompetencija
(Communication strategies and communicative language competence)

Autori
Bagarić, Vesna ; Pavičić Takač, Višnja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Lingvistika javne komunikacije: Komunikacija u nastavi i komunikacijska gramatika / Brdar, Mario ; Omazić, Marija ; Belaj, Branimir ; Kuna, Branko - Zagreb - Osijek : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku - Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera, 2009, 13-26

ISBN
978-953-6456-97-0

Skup
XXIII. međunarodni znanstveni skup Hrvatskog društva za primijenjenu lingvistiku "Lingvistika javne komunikacije"

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 22-24. 05. 2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Komunikacijske strategije; komunikacijska (jezična) kompetencija; engleski i njemački jezik
(Communication strategies; communicative (language) competence; English; German)

Sažetak
U radu se prikazuju rezultati analize uporabe komunikacijskih strategija (KS) u kontekstu istraživanja komunikacijske kompetencije u dvama stranim jezicima: en-gleskome i njemačkome. Korpus za analizu čine transkripti usmene produkcije is-pitanika. Analiza se temelji na klasifikacijskom sustavu KS prema Dörnyeiu i Scottu (1997). Cilj je istraživanja utvrditi koje vrste KS rabe ispitanici na određenoj razini komu-nikacijske jezične kompetencije u dvama stranim jezicima. Nadalje, istražuje se odnos između uporabe KS i pojedinih komponenata komunikacijske jezične kom-petencije, a cilj mu je određivanja uloge KS u komunikacijskoj kompetenciji. Pre-liminarni rezultati upućuju na postojanje razlika u uporabi KS kako s obzirom na jezik, tako i s obzirom na razinu komunikacijske jezične kompetencije ispitanika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
122-1301049-0606 - Kognitivno lingvistički pristup polisemiji u hrvatskome i drugim jezicima (Mario Brdar, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek