Simbolička igra u jaslicama (CROSBI ID 151577)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Petrović-Sočo, Biserka
hrvatski
Simbolička igra u jaslicama
U radu se razvoju simboličke igre djece rane dobi i njezinom utjecaju na njihov cjelokupni razvoj prilazi s razvojno-psihološkog, ekološko-kulturnog i pedagoško–metodičkog motrišta. Naglasak se stavlja na razvoj te specifične, holističke i djetetu imanentne i glavne aktivnosti od samog početka njezine pojave i to raščlambom Piagetove, Vigotskijeve i Brunerove teorije. U simboličkoj igri, mentalno prerađujući iskustva iz stvarnosti, dijete kao samosvjesni, samoinicirani, samoorganizirani i aktivni subjekt postupno ovladava simboličkom reprezentacijom svijeta pa je znanstvenici drže pretečom apstraktnog mišljenja. Nadalje se u radu kratko izlaže doprinos teorije uma rasvjetljavanju simboličke igre i njezine složenosti već na ranom stupnju djetetova razvoja. U drugom dijelu rada obrađuju se pedagoško-metodičke osnove važne za pojavu i razvoj simboličke igre u institucijskome kontekstu. Apostrofirajući osjetljivost odgojiteljeve uloge u igri i stvaranju uvjeta za njezino odvijanje zaključuje se o potrebi proučavanja igre iz dječje perspektive i implikacijama koje ono može imati za profesionalni razvoj odgojitelja, kvalitetu odgojne prakse i razvoj pedagogije ranog djetinjstva. Ključne riječi: dječja igra, dijete rane dobi, odgojitelj, simbolička reprezentacija, ustanova ranog odgoja i obrazovanja.
simbolička igra; dječje jaslice; dijete rane dobi; dječja igra; odgojitelj; simbolička reprezentacija; ustanova ranog odgoja i obrazovanja
Rad je kao pozvano predavanje, uz PP prezentaciju prezentiran na skupu European OMEP Conference "Play and playing in Early Childhood", održanom od 08.-11.05.2013, Zagre, Hrvatska.
engleski
Simbolic play in nursery school
nije evidentirano
simbolic play; nursery school; young child; child's play; toddlers; preschool teacher; symbolic representation
nije evidentirano
Podaci o izdanju
nije evidentirano
2013.
objavljeno