Gorke suze i ljubavni odnosi u poslijeratnoj Njemačkoj. O motivima i temama u filmovima Rainera Wernera Fassbindera (CROSBI ID 151567)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Puh, Rikard
hrvatski
Gorke suze i ljubavni odnosi u poslijeratnoj Njemačkoj. O motivima i temama u filmovima Rainera Wernera Fassbindera
U središtu umjetničkog stvaralaštva kazališnoga i filmskog velikana Rainera Wernera Fassbindera nalaze se jedni od najvažnijih oblika međuljudskih odnosa – ljubavne veze. Iza kulisa nježnosti Fassbinder je prepoznavao stalnu borbu između snažnijega i slabijega te bezobzirnost prema emocijama. Nasilno podčinjavanje ili voljno predavanje na milost i nemilost drugoga, neznanje kako se valja ponašati kada se voli, iskorištavanje drugoga i uskraćivanje ljubavi za Fassbindera su osnovni aspekti ljubavnih veza. U tom su kontekstu posebno poznati njegovi filmovi u kojima se mogućnosti sretne ljubavne priče i zadovoljavajućega životnog puta na primjerima ženskih sudbina procjenjuju s iznimnim pesimizmom i skepsom. U skupinu tih filmova, a kao možda najidealniji primjer tipičnih stavova, pogleda i načina rada Rainera Wernera Fassbindera, ubraja se i djelo "Die bitteren Tränen der Petra von Kant" ("Gorke suze Petre von Kant"), isprva izvođeno u kazalištu, a zatim pod redateljskim i scenarističkim vodstvom samog autora prebačeno i u filmsku verziju. Ovaj se rad bavi Fassbinderovim pristupom problematici nesporazuma u međuljudskim odnosima i njegovim raskrinkavanjem istih pri čemu okvir čini uvid u autorovo sveukupno stvaralaštvo i filmografiju njegovih tzv. 'ženskih filmova', dok u prvom planu stoji njegovo znamenito djelo prezentirano kroz razne medije – "Gorke suze Petre von Kant".
film ; režija ; kinematografija ; drama ; suvremena drama ; kazalište ; prevladavanje prošlosti ; Novi njemački film ; homoseksualnost
nije evidentirano
engleski
Bitter Tears and Romantic Affairs in Post-War Germany. On the Motives and Subject-Matter in Rainer Werner Fassbinder's Works
nije evidentirano
Film ; Direction ; Cinema ; Drama ; Contemporary Drama ; Theater ; Coming to Terms with the Past ; New German Cinema ; Homosexuality
nije evidentirano