Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 401823

Ocjenjivanje djece s teškoćama u čitanju i pisanju ; vrednujemo li znanja ili sposobnosti?


Buljubašić-Kuzmanović, Vesna; Kelić Maja
Ocjenjivanje djece s teškoćama u čitanju i pisanju ; vrednujemo li znanja ili sposobnosti? // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 28 (2012), 2; 45-62 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Ocjenjivanje djece s teškoćama u čitanju i pisanju ; vrednujemo li znanja ili sposobnosti?
(Evaluation of Children with Reading and Writing Difficulties: Do we Evaluate whether Knowledge or Skills?)

Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Kelić Maja

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 28 (2012), 2; 45-62

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Vrednovanje; teškoće u čitanju i pisanju; disleksija i disgrafija; učitelji i nastavnici
(Evaluation reading and writing difficulties; dyslexia and dysgraphia; teachers)

Sažetak
Cilj je istraživanja bio dobiti procjenu stručnog suradnika logopeda o najučestalijim teškoćama u čitanju i pisanju kod učenika s disleksijom i disgrafijom (N=7) jedne osnovne škole te ispitati koliko se njihovi učitelji i nastavnici (N=9) pridržavaju općih pedagoških načela i kriterija ocjenjivanja. Rezultati istraživanja na individualnoj i skupnoj razini pokazali su da se najučestalije teškoće u čitanju i pisanju odnose na zamjene grafički sličnih slova (b-d, b-p, m-n, n-u. a-e, s-z. š- ž) i zamjene slogova (on-no, ej-je, mi-im) te teškoće u povezivanju glasova i slogova u riječi. Ispitani se učitelji i nastavnici najčešće pridržavaju pedagoških načela, odrednica i kriterija ocjenjivanja. Naglasak stavljaju na ishode i proces učenja, a ne na sposobnosti odnosno teškoće uzrokovane poremećajem. Učitelji najveću pozornost pridaju školskom ozračju (AS=4), a nastavnici postavljanju jasnih ciljeva i očekivanja (AS=3, 75). Analiza rezultata pokazala je da osobni i socijalni razvoj ispitanih učenika treba više poticati, omogućiti im kontinuirano učenje socijalnih vještina te primjenjivati različite vrste praćenja, vrednovanja i ocjenjivanja jer te su kategorije najslabije procijenjene od ispitanih.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Vesna Buljubašić-Kuzmanović, (265822)