Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Ocjenjivanje djece s teškoćama u čitanju i pisanju ; vrednujemo li znanja ili sposobnosti? (CROSBI ID 151394)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Kelić Maja Ocjenjivanje djece s teškoćama u čitanju i pisanju ; vrednujemo li znanja ili sposobnosti? // Život i škola = Life and school, 28 (2012), 2; 45-62

Podaci o odgovornosti

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna ; Kelić Maja

hrvatski

Ocjenjivanje djece s teškoćama u čitanju i pisanju ; vrednujemo li znanja ili sposobnosti?

Cilj je istraživanja bio dobiti procjenu stručnog suradnika logopeda o najučestalijim teškoćama u čitanju i pisanju kod učenika s disleksijom i disgrafijom (N=7) jedne osnovne škole te ispitati koliko se njihovi učitelji i nastavnici (N=9) pridržavaju općih pedagoških načela i kriterija ocjenjivanja. Rezultati istraživanja na individualnoj i skupnoj razini pokazali su da se najučestalije teškoće u čitanju i pisanju odnose na zamjene grafički sličnih slova (b-d, b-p, m-n, n-u. a-e, s-z. š- ž) i zamjene slogova (on-no, ej-je, mi-im) te teškoće u povezivanju glasova i slogova u riječi. Ispitani se učitelji i nastavnici najčešće pridržavaju pedagoških načela, odrednica i kriterija ocjenjivanja. Naglasak stavljaju na ishode i proces učenja, a ne na sposobnosti odnosno teškoće uzrokovane poremećajem. Učitelji najveću pozornost pridaju školskom ozračju (AS=4), a nastavnici postavljanju jasnih ciljeva i očekivanja (AS=3, 75). Analiza rezultata pokazala je da osobni i socijalni razvoj ispitanih učenika treba više poticati, omogućiti im kontinuirano učenje socijalnih vještina te primjenjivati različite vrste praćenja, vrednovanja i ocjenjivanja jer te su kategorije najslabije procijenjene od ispitanih.

Vrednovanje ; teškoće u čitanju i pisanju ; disleksija i disgrafija ; učitelji i nastavnici

nije evidentirano

engleski

Evaluation of Children with Reading and Writing Difficulties: Do we Evaluate whether Knowledge or Skills?

nije evidentirano

Evaluation reading and writing difficulties ; dyslexia and dysgraphia ; teachers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

28 (2)

2012.

45-62

objavljeno

0044-4855

Povezanost rada

Logopedija, Pedagogija

Poveznice