Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Trening sažimanja narativnih i ekspozitornih tekstova u okviru redovne nastave (CROSBI ID 549229)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Rončević Zubković, Barbara Trening sažimanja narativnih i ekspozitornih tekstova u okviru redovne nastave // 19. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Ljubotina, D. ; Kamenov, Ž ; Mikac, U et al. (ur.). Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2009. str. 80-80

Podaci o odgovornosti

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Rončević Zubković, Barbara

hrvatski

Trening sažimanja narativnih i ekspozitornih tekstova u okviru redovne nastave

Sažimanje predstavlja jednu od najučinkovitijih strategija čitanja i učenja. U mnogim je istraživanjima utvrđeno da sažimanje unaprijeđuje razumijevanje teksta i pomaže učeniku da nadgleda vlastito razumijevanje. Također je utvrđeno da učenici mogu unaprijediti vještinu sažimanja i postignuće ako ih se poduči kako sažimati. Cilj je ovog istraživanja bio provjeriti može li se treningom ostvariti napredak u vještini sažimanja tipičnoj za vrstu teksta i u kojoj mjeri se može ostvariti transfer na drugu vrstu teksta ako trening provodi učitelj u sklopu redovne nastave. U istraživanju su sudjelovali učenici četiri četvrta razreda (N = 86) dvije osnovne škole u Rijeci. Prije i nakon treninga je ispitano sažimanje i razumijevanje narativnog i ekspozitornog teksta. Trening sažimanja su provodile učiteljice s cijelim razredima tijekom dva mjeseca na deset tekstova iz čitanke hrvatskog jezika i udžbenika prirode i društva. S jednim razredom se trening provodio na narativnim tekstovima, s drugim na ekspozitornim tekstovima, a s trećim razredom i s jednom i s drugom vrstom teksta. Četvrti je razred bio kontrolna skupina s kojom se nije provodio trening. Trening se temeljio na principu postepenog prijenosa odgovornosti kroz demonstraciju vještine, vođenu vježbu, samostalnu vježbu i na kraju primjenu naučene vještine. Rezultati pokazuju da se napredak u sažimanju narativnog teksta ostvaruje samo kod loših čitača i ako je uvježbavano sažimanje upravo te vrste teksta, dok je za sažimanje ekspozitornog teksta ostvaren napredak svih učenika u svim grupama. Pozitivni učinak treninga na razumijevanje teksta utvrđen je samo kod učenika koji su uvježbavani u sažimanju narativnog teksta. Rezultati pokazuju da učiteljice mogu učinkovito učenike četvrtih razreda poučiti sažimanju u okviru redovne nastave i to posebno sažimanju narativnih tekstova, te da se taj učinak može u određenoj mjeri transferirati i na sažimanje ekspozitornog teksta.

razumijevanje kod čitanja; sažimanje; narativni tekst; ekspozitorni tekst

nije evidentirano

engleski

Training of summarization of narrative and expository text within regular curriculum

nije evidentirano

reading comprehension; summarization; narrative text; expository text

nije evidentirano

Podaci o prilogu

80-80.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

19. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Ljubotina, D. ; Kamenov, Ž ; Mikac, U ; Urch, D.

Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-175-339-5

Podaci o skupu

19.Dani Ramira i Zorana Bujasa

pozvano predavanje

22.04.2009-25.04.2009

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija