Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 400685

Upravljanje učenjem: Konstrukt samoregulacije i struktura njegovih komponenata


Mujagić, Amela; Buško, Vesna
Upravljanje učenjem: Konstrukt samoregulacije i struktura njegovih komponenata // Knjiga sažetaka 1. kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem / Kolonović-Đapo, Jadranka ; Hasanbegović-Anić, Enedina ; Đapo, Nermin ; Đokić, Ratko (ur.).
Sarajevo: Društvo psihologa u Federaciji Bosne i Hercegovine ; Društvo psihologa Republike Srpske, 2009. str. 9-9 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Upravljanje učenjem: Konstrukt samoregulacije i struktura njegovih komponenata
(Lerning management: Self-regulation construct and the structure of its components)

Autori
Mujagić, Amela ; Buško, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka 1. kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem / Kolonović-Đapo, Jadranka ; Hasanbegović-Anić, Enedina ; Đapo, Nermin ; Đokić, Ratko - Sarajevo : Društvo psihologa u Federaciji Bosne i Hercegovine ; Društvo psihologa Republike Srpske, 2009, 9-9

ISBN
978-9958-585-72-2

Skup
1. kongres psihologa Bosne i Hercegovine

Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 29-31.01.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Samoregulacija učenja; strategije samoregulacije
(Learning self-regulation; self-regulation strategies)

Sažetak
Polazeći od Pintrichevog modela samoreguliranog učenja, kao jednog od najistaknutijih i u istraživanjima najzastupljenijih socio-kognitivnih modela, ovaj rad je zamišljen kao pokušaj odgovaranja na jedno od pitanja o samoreguliranom učenju koja su rijetko adresirana u do sada objavljenim istraživačkim radovima. Na temelju uvida u teorijske pretpostavke ovog modela, te kritičkog razmatranja istraživanja u području, postavljen je osnovni cilj istraživanja kao pokušaj provjere strukture samoregulacije učenja. U radu je testiran model koji pretpostavlja hijerarhijsku organizaciju strategija samoregulacije i prema kojemu se opći mehanizam samoregulacije pri učenju nalazi u osnovi zasebnih i različitih oblika aktivnosti opisanih strategijama samoregulacije kognicije, motivacije i ponašanja. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku studenata (N=218) prve godine Pedagoškog fakulteta u Bihaću, oba spola i prosječne dobi od 19 godina. Podaci o relevantnim varijablama istraživanja prikupljeni su primjenom dvaju instrumenata: Upitnik za ispitivanje strategija učenja u studiju (LIST ; strategije samoregulacije kognicije i ponašanja) i Upitnik strategija samoregulacije motivacije (SSRM). Teorijski pretpostavljena struktura samoregulacije učenja testirana postupkom konfirmatorne faktorske analize. Uz određene prilagodbe početnog modela, rezultati su djelomično potvrdili pretpostavke o strukturi samoregulacije učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301683-1402 - Mjerenje latentnih psiholoških svojstava: Dispozicije i procesi ličnosti (Vesna Buško, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Vesna Buško, (200772)