Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

(Meta)kognitivni i motivacijski prediktori razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji (CROSBI ID 151184)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Pečjak, Sonja ; Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Rončević Zubković Barbara ; Ajdišek, Neža (Meta)kognitivni i motivacijski prediktori razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji // Suvremena psihologija, 12 (2009), 2; 257-270

Podaci o odgovornosti

Pečjak, Sonja ; Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Rončević Zubković Barbara ; Ajdišek, Neža

hrvatski

(Meta)kognitivni i motivacijski prediktori razumijevanja teksta adolescenata u Hrvatskoj i Sloveniji

Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi obrasce povezanosti (meta)kognitivnih i motivacijskih varijabli i utvrditi značajne prediktore razumijevanja. Istraživanje je provedeno na uzorcima učenika osmih razreda osnovne škole u Hrvatskoj (N = 240) i devetih razreda osnovne škole u Sloveniji (N = 265). Razumijevanje ekspozitornog i narativnog teksta ispitano je tekstovima iz međunarodnog ispitivanja pismenosti IEA (1991). Također su primijenjeni test riječnika (Hershel, 1963), upitnik metakognitivnog znanja i zadatak sažimanja, kao i Upitnik motivacije za čitanje (Peklaj i Bucik, 2003). Najbolji prediktor razumijevanja kod svih učenika je rječnik, dok je kod učenika u Hrvatskoj važan prediktor i intrinzična motivacija za čitanje.

razumijevanje teksta; rječnik; metakognitivno znanje; sažimanje; motivacija za čitanje

nije evidentirano

engleski

(Meta)cognitive and motivational predictors of text comprehension of adolescents in Croatia and Slovenia

nije evidentirano

text comprehension; vocabulary; metacogntiive knowledge; summarizing; reading motivation

nije evidentirano

Podaci o izdanju

12 (2)

2009.

257-270

objavljeno

1331-9264

Povezanost rada

Psihologija

Indeksiranost