Politike jednakog pristupa visokom obrazovanju i njihova implementacija u suradnji svih dionika društva (CROSBI ID 150853)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Divjak, Blaženka ; Horvatek, Renata ; Vidaček-Hainš Violeta
hrvatski
Politike jednakog pristupa visokom obrazovanju i njihova implementacija u suradnji svih dionika društva
Autorice analiziraju izazove koji stoje pred visokoškolskim institucijama u Hrvatskoj. Kako postati i ostati kompetitivan u okviru europskog visokoobrazovnog prostora? Koliko su studenti i nastavnici spremni priključiti se europskom tržištu rada? Kako osigurati autonomiju sveučilišta i kako osigurati primjereno financiranje visokoškolskih institucija? One dodaju važno pitanje: što obrazovne institucije čine i što mogu učiniti za razvoj društva, u smislu podizanja njegovog ljudskog, kulturnog i ekonomskog kapitala. Pri tome analiziraju socijalnu dimenziju visokog obrazovanja u međunarodnom kontekstu. U Hrvatskoj uočavaju nedovoljnu svijest o potrebi osiguranja jednakih prilika u visokom obrazovanju, te upozoravaju na premalo zastupljene grupe studenata u visokom obrazovanju: studente slabijeg socioekonomskog statusa , prvu generacija imigranata i njihovu djeca u, studente pripadnike nacionalnih manjina, studente s invaliditetom, studente starije životne dobi. Autorice analiziraju moguću suradnju svih dionika i povezivanje svih razina obrazovanja u povećanju sudjelovanja premalo zastupljenih skupina u visokom obrazovanju.
pristupačnost; visoko obrazovanje; obrazovna politika
nije evidentirano
engleski
Educational policies of equal access to higher education and their implementation in collaboration of the relevant stakeholders
nije evidentirano
accessibility; higher education; educational policy
nije evidentirano