Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Vrednovanje nastavnog plana i sustava ocjenjivanja studenata izrađenog po kriterijima Bolonjskog procesa (CROSBI ID 548779)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Pupovac, Vanja ; Bilić-Zulle, Lidija ; Petrovečki, Mladen Vrednovanje nastavnog plana i sustava ocjenjivanja studenata izrađenog po kriterijima Bolonjskog procesa // Medicinska informatika 2009. / Petrovečki, Mladen ; Baždarič, Ksenija ; Pupovac, Vanja ; (ur.). Zagreb: Medicinska naklada, 2009. str. 104-105

Podaci o odgovornosti

Pupovac, Vanja ; Bilić-Zulle, Lidija ; Petrovečki, Mladen

hrvatski

Vrednovanje nastavnog plana i sustava ocjenjivanja studenata izrađenog po kriterijima Bolonjskog procesa

(1) Istražiti i vrednovati nastavni izvedbeni program i sustava ocjenjivanja studenata tijekom nastave izrađenog po kriterijima Bolonjskog procesa sukladno Pravilniku o studiju Sveučilišta u Rijeci.(2) Ispitati zadovoljstvo studenata sa sadržajem i organizacijom kolegija te sustavom vrednovanja rada studenata. Rezultati istraživanja primijenit će se u nastavi medicinske informatike slijedeće akademske godine (2009./2010.) na studente svih studija Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci s ciljem poboljšanja kvalitete nastave i prilagođavanja nastave studentima.U istraživanju su sudjelovali studenati preddiplomskog sveučilišnog studija Organizacija, planiranje i upravljanje u zdravstvu tijekom ak. g. 2008./2009. (N=28, 23 žene, dob 19(18-20) i 2007./2008. (N=22, 20 žena, dob 19(18-33). Podatci su prikupljeni s pomoću anonimnog upitnika s pitanjima o demografskim značajkama, uporabi računala i interneta, zadovoljstvu organizacijom i sadržajem nastave iz Medicinske informatike i biostatistike. Upitnik je ispunilo 27 od 28 studenata 2008./2009. i 17 od 22 studenta 2007./2008. akademske godine. Svi studenti pohađali su nastavu prema izvedbenom programu sukladnim s Bolonjskim procesom, a samo je skupina 2008./2009. i vrednovana sukladno novom sustavu. Mišljenja studenata o kvaliteti bolonjskog sustava obrazovanja prikupljena su s pomoću SWOT (od engl. Strengths Weaknesses Opportunities Threats) obrasca u 2008./2009. ak. g. podijeljenog u četiri dijela, dva za unutarnje čimbenike (prednosti i nedostaci) i dva za vanjske (mogućnosti i opasnosti). Prema upitniku, razlike u demografskim značajkama između dvije studentske skupine nema. Svi studenti rekli su da se koriste računalom, internetom i e-poštom. Ocjena organizacije nastave iz dijela kolegija medicinska informatika statistički se ne razlikuje među dvije studentske skupine (4, 3± 0, 8 za 2007./08. vs. 4, 2± 0, 8 za 2008./09. ; P=0, 755) kao niti ocjena organizacije nastave iz dijela kolegija biostatistika (4, 2± 0, 8 za 2007./08. vs. 4, 2± 0, 8 za 2008/09 ; P=0, 835). Zadovoljstvo sadržajem nastave iz medicinske informatike (4, 0± 0, 9 za 2007./08. vs. 4, 0± 0, 8 za 2008./09. ; P=0, 926) i iz biostatistike (4, 3± 0, 7 za 2007./08. vs. 4, 1± 0, 8 za 2008./09. ; P=0, 417) statistički se ne razlikuje u dvije studentske skupine. Statistička razlika u ocjeni organizacije nastave između dijela kolegija medicinska informatika i biostatistika za 2008./09. nije pronađena (P=0, 537), kao niti u zadovoljstvu sadržajem nastave (P=0, 591). Studenti 2008./09. akademske godine ocjenjivali su zadovoljstvo sustavom vrednovanja za medicinsku informatiku (3, 6± 1, 1) i za biostatistiku (3, 8± 1, 0) te korisnost seminarskog rada u malim skupinama do pet studenata (4, 2± 1, 1). Studenti skupine 2007./08. imaju značajno višu (P=0, 002) ukupnu ocjenu kolegija nakon prvog izlaska na ispit (3, 5± 0, 7) od studenta iz skupine 2008./09. (2, 7± 0, 8). SWOT obrazac ispunilo je 20 studenata skupine iz 2007./2008. Najčešće nabrojene prednosti su: kontinuirano provjeravanje i vrjednovanje studenata na vježbama i seminarima, kontinuirani rad i praćenje nastave te dobra komunikacija s nastavnicima i ostalim studentima tijekom nastave. Najčešći nedostaci su: premalo vremena za usvajanje složenijih informacija (kratko trajanje nastave), loša informiranost nastavnika i studenata o Bolonjskom procesu, slaba organizacija i rascjepkanost nastave tijekom cijelog dana što ne ostavlja dovoljno vremena za kvalitetno učenje. Nabrojeni vanjski čimbenici podudarni su mogućnostima koje nudi bolonjski sustav poput mobilnosti studenata, mogućnost usvajanja velikog dijela gradiva na vježbama i seminarima, osnivanje studentskih udruga za dodatno usavršavanje i interdisciplinarnost studija razdvajanjem na dvije razine (preddiplomski i diplomski), dok su najčešće opasnosti slijedeće: loše infrastruktura koja NE prati promjene u obrazovanju, nedostatna komunikacija s voditeljima studija i mentorima, nemogućnost opravdanog izostanka s nastave te prebrzi ritam i prekratko trajanje turnusne nastave.Rezultati upitnika upućuju na zadovoljstvo studenata organizacijom i sadržajem nastave, ali u slobodnom izražavanju stava (SWOT) istaknuti su nedostatci. Složenost sustava i loša obaviještenost i studenata i nastavnika, neprimjerena programska računalna potpora nastavu čini iznimno napornom svima, a studenti pri tom ne osjete poboljšanja. Studenti vrednovani na način potpuno prilagođen bolonjskom sustavu ostvarili su značajno niže ocjene od studenata koji su vrednovani tradicionalnim sustavom.

Bolonjski proces; ocjenjivanje; edukacija; medicinska informatika; biostatistika

nije evidentirano

engleski

Evaluation of medical informatics and bio statistics curriculum aligned by Bologna guidelines

nije evidentirano

Bologna process; medical informatics; bio statistics

nije evidentirano

Podaci o prilogu

104-105.

2009.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Medicinska informatika 2009.

Petrovečki, Mladen ; Baždarič, Ksenija ; Pupovac, Vanja ;

Zagreb: Medicinska naklada

Podaci o skupu

9. simpozij Hrvatskog društva za medicinsku informatiku

predavanje

08.05.2009-09.05.2009

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija