Razumijevanje i primjena sadržaja cjeloživotnog učenja za održivi razvoj (CROSBI ID 150769)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Borić, Edita ; Jindra, Ranka ; Škugor, Alma
hrvatski
Razumijevanje i primjena sadržaja cjeloživotnog učenja za održivi razvoj
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj jedan je od prioriteta u društva znanja. Kako bi dobili što bolju sliku istog u našem obrazovnom sustavu i vertikali obrazovanja, istraživanjem smo obuhvatili ispitanike koji su u odgoj i obrazovanje uključeni s različitih aspekata – sveučilišni profesori, učitelji razredne nastave, odgojitelji, studenti učiteljskog i predškolskog studija. Osnovni je cilj ovoga rada bio utvrditi u kojoj mjeri ispitanici razumiju i primjenjuju sadržaje cjeloživotnog učenja za održivi razvoj. Većina ispitanika svih skupina smatra da održivi razvoj podiže kvalitetu života sadašnje i budućih generacija. Rezultatima istraživanja utvrđeno je da različite skupine ispitanika različito primjenjuju sadržaje održivog razvoja u svom odgojnom i obrazovnom radu. Odgojitelji su najupućeniji u sadržaje cjeloživotnog učenja za održivi razvoj te imaju najviše iskustva u provođenju istih. Većini je učitelja i odgojitelja u potpunosti jasno što se od njih očekuje u području održivog razvoja, dok to tvrdi samo trećina sveučilišnih profesora. Daljnja je preporuka kako promjene trebaju krenuti upravo od obrazovnog sustava visokog školstva jer svi izlazi iz ovog sustava posredno utječu na ulaze u ostale dijelove obrazovnog sustava u cjelosti. Ključne riječi: cjeloživotno učenje, odgojitelji, održivi razvoj, studenti učiteljskog i predškolskog studija, sveučilišni profesori, učitelji
cjeloživotno učenje; odgojitelji; održivi razvoj; studenti učiteljskog i predškolskog studija; sveučilišni profesori; učitelji
nije evidentirano
engleski
Understandig and applying the contents of lifelong learning for sustainable development
nije evidentirano
lifelong learning; educators; sustainable development; students of teacher education and preschool education studies; university professors; teachers
nije evidentirano