Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Osobni i okolinski resursi kao odrednice prilagodbe brucoša na studij (CROSBI ID 353266)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Kukić, Miljana Osobni i okolinski resursi kao odrednice prilagodbe brucoša na studij / Živčić-Bećirević, Ivanka (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2008

Podaci o odgovornosti

Kukić, Miljana

Živčić-Bećirević, Ivanka

hrvatski

Osobni i okolinski resursi kao odrednice prilagodbe brucoša na studij

Osnovni ciljevi ovog istraživanja su utvrditi postoje li razlike u prilagodbi brucoša na studij s obzirom na to jesu li zbog studiranja promijenili mjesto stanovanja, kao i s obzirom na spol ispitanika, te ispitati odnos osobnih i okolinskih resursa (opće samoefikasnosti i socijalne podrške), izloženosti problemima, procjene situacije i percipiranog stresa s prilagodbom na studij. Na uzorku od 313 studenata prve godine različitih fakulteta Sveučilišta u Rijeci primijenjene su sljedeće skale samoprocjene: Skala opće samoefikasnosti (Schwarzer i suradnici, 1997), Multidimenzionalna skala percipirane socijalne podrške (Zimet, Dahlem, Zimet i Farley, 1988), Skala percipiranog stresa (Cohen, Kamarck i Mermelstein, 1983), Upitnik prilagodbe studenata na studij (Baker i Siryk, 1984), te Skala izloženosti brucoša problemima i mjera za procjenu izazova-prijetnje sastavljene za potrebe ovog istraživanja. Ispitivanje je provedeno početkom drugog semestra prve godine studija. Rezultati pokazuju da iako brucoši koji su promijenili mjesto stanovanja imaju veću opću samoefikasnost nego brucoši koji su ostali kod kuće, više su izloženi problemima, situaciju doživljavaju više prijetećom, te su slabije emocionalno prilagođeni. Različiti čimbenici doprinose razvoju različitih aspekata prilagodbe, a prediktori pojedinih aspekata prilagodbe razlikuju se i ovisno o spolu ispitanika. Opća samoefikasnost prediktor je akademske prilagodbe djevojaka i socijalne prilagodbe mladića. Neovisno o spolu, socijalna podrška prediktor je socijalne prilagodbe, a izloženost problemima emocionalne prilagodbe. Percipirani stres prediktor je sva tri aspekta prilagodbe djevojaka, te akademske i emocionalne prilagodbe mladića.

brucoši; prilagodba na studij; samoefikasnost; socijalna podrška; svakodnevni problemi; kognitivna procjena; percipirani stres; odlazak od kuće; spolne razlike

nije evidentirano

engleski

Personal and Environmental Characteristics as Determinants of Student Adjustment to College

nije evidentirano

freshmen; adjustment to college; self-efficacy; social support; daily hassles; cognitive appraisal; perceived stress; leaving home; gender differences

nije evidentirano

Podaci o izdanju

103

17.12.2008.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Psihologija