Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 397878

Nastavna iskustva sa sustvom Merlin


Đilović, Ivica; Judaš, Nenad
Nastavna iskustva sa sustvom Merlin // Knjiga sažetaka, XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera / Novak, Predrag (ur.).
Zagreb: Petrokemija d.d., Kutina, 2009. str. 310-310 (poster, domaća recenzija, sažetak, stručni)


Naslov
Nastavna iskustva sa sustvom Merlin
(Teaching Experiences with the Merlin System)

Autori
Đilović, Ivica ; Judaš, Nenad

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Knjiga sažetaka, XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera / Novak, Predrag - Zagreb : Petrokemija d.d., Kutina, 2009, 310-310

ISBN
978-953-6894-38-3

Skup
XXI. Hrvatski skup kemičara i kemijskih inženjera

Mjesto i datum
Trogir, Hrvatska, 19-22.04.2009

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Merlin; sveučilišna nastava; kemija
(Merlin; university teaching; chemistry)

Sažetak
Merlin je sustav za udaljeno učenje temeljen na softverskom rješenju Moodle za proizvodnju i održavanje on-line kolegija putem Interneta. Ovaj sustav u nastavi rabimo u određenoj mjeri već dvije godine, a u školskoj godini 2008/2009 za potrebe kolegija Opća kemija (studijski smjer: Znanosti o okolišu, nastavnik Nenad Judaš) intenzivirali smo njegovu uporabu. Time smo uspjeli angažirati studente da se kontinuirano bave nastavnim sadržajima kolegija, a i da automatski pratimo njihove aktivnosti. U ovome dijelu kolegija studentima su uglavnom zadavane on-line zadaće, a u njima smo rabili različite vrste zadataka: zadatke višestrukoga odabira, zadatke kratkih odgovora, zadatke alternativnoga tipa, zadatke povezivanja, zadatke sređivanja i zadatke esejskoga tipa. Redovito izvršavanje obveza u on-line dijelu kolegija bio je jedan od uvjeta za ostvarivanje prava na završni potpis i pristup ispitu. Pri tome su studenti također osvajali i određene bodove koji su u konačnici pribrajani ukupnom rezultatu postignutom tijekom nastave, dakle izravno su utjecali na konačnu ocjenu iz kolegija. Zadaće su zadavane na tjednoj bazi s tim da jedna zadaća nije nužno predstavljala samo jednu radnju (primjerice test) već je mogla biti i kombinacija nekoliko radnji (primjerice test + zadaća esejskoga tipa). Sve ove zadaće studenti su bili obvezni obaviti s nekim minimalnim učinkom na što su bili unaprijed upozoreni. Primjerice, Domaća zadaća 1 TEST 1 Nazivlje 1, morala je biti obavljene sa 100 %-tnim učinkom jer je ispitivala sljedeća znanja i sposobnosti: - na temelju kemijskoga imena tvari napisati njenu kemijsku formulu, - na temelju kemijske formule tvari napisati njeno kemijsko ime, - znati imenovati katione i anione, - znati napisati odgovarajuće kemijske formule i simbole na temelju kemijskih imena kationa i aniona, - moći na temelju kemijskoga imena odrediti naboj jedinke. Pri ovakvim ispitivanjima treba imati na umu da je ponekad moguće dobiti više prihvatljivih odgovora na isto pitanje, stoga je takve odgovore valjalo predvidjeti. Osim toga sve prihvatljive odgovore nije uvijek moguće jednako vrednovati te je i to trebalo predvidjeti. Po predaji testa, studenti su automatski dobivali izvješće o ostvarenome rezultatu i objašnjenje ostvarenih bodova. Iako skromna, naša iskustva sa sustavom Merlin, a i iskustva naših studenata, su pozitivna - povećanje i poboljšanje kvalitete u međusobnoj komunikaciji, bolje ostvarivanje obrazovnih ishoda, aktivnije sudjelovanje studenata u nastavi te cijeli niz drugih.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kemija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb