Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kriteriji procjene govornoga izražavanja u nastavi hrvatskoga jezika (CROSBI ID 38271)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Pletikos, Elenmari Kriteriji procjene govornoga izražavanja u nastavi hrvatskoga jezika // Jezik, književnost i mediji u nastavi hrvatskoga jezika: suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama / Češi, Marijana ; Barbaroša-Šikić, Mirela (ur.). Jasrebarsko : Zagreb: Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2008. str. 43-63

Podaci o odgovornosti

Pletikos, Elenmari

hrvatski

Kriteriji procjene govornoga izražavanja u nastavi hrvatskoga jezika

Pomicanjem težišta s jezične normativnosti na komunikacijsku kompetenciju u nastavi hrvatskoga jezika otvara se potreba izdvajanja i razrađivanja govorne komunikacije kao specifičnog načina jezičnog izražavanja. Srednjoškolski kurikulum posebnu pozornost treba pridati učenju javnog govora. Polazeći od temeljnih odrednica javnoga govora, a to su upućenost publici i odgovornost, ovaj rad razrađuje kriterije vrednovanja javnog govornog izražavanja. Kriteriji vrednovanja podijeljeni su u tri skupine: retorička obilježja, govorna obilježja i neverbalne znakove. Pod retoričkim obilježjima analiziraju se tema govora, upućenost publici, elementi kompozicije govora, standardnost jezika te primjerenost, figurativnost i duhovitost stila ; u kategoriji govornih obilježja analiziraju se pripremljenost, govornost, izražajnost, glas, izgovor i tečnost ; u kategoriji neverbalnih znakova proučava se pogled govornika, položaj tijela, geste, mimika i izgled, razne vizualne i auditivne potpore govoru te vrijeme. Za svaku od kategorija procjene govornog izražavanja razrađen je niz pitanja koja navode učenika na što treba obratiti pozornost kod slušanja govora kako bi pomoću svojih odgovora mogao izgraditi i argumentirati svoj stav o kvaliteti pojedinog javnog govora i govornika. U radu je ponuđena tablica s razrađenim elementima vrednovanja govornog izražavanja pomoću bodovanja. Važnost pojedinih elemenata ponderirana je na način da se od ukupnog broja bodova 50% daje retoričkim obilježjima, 40% govornim obilježjima, a 10% neverbalnim znakovima.

govorne vještine, govorništvo, procjenjivanje

nije evidentirano

engleski

Assigning and Evaluating Speaking Skills in Teaching Croatian

nije evidentirano

speaking skills, rhetoric, assigning, evaluating

nije evidentirano

Podaci o prilogu

43-63.

objavljeno

Podaci o knjizi

Češi, Marijana ; Barbaroša-Šikić, Mirela

Jasrebarsko : Zagreb: Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)

2008.

978-953-191-370-6

Povezanost rada

Filologija