Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 397216

Optimizam: Može li se uvježbati?


Šverko, Dina; Kramar, Kristina; Španić, Ana Marija; Tomas, Jasmina; Vuger, Ružica
Optimizam: Može li se uvježbati? // Knjiga sažetaka 1. kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem / Kolonović-Đapo, Jadranka ; Hasanbegović-Anić, Enedina ; Đapo, Nermin ; Đokić, Ratko (ur.).
Sarajevo: Društvo psihologa u Federaciji Bosne i Hercegovine ; Društvo psihologa Republike Srpske, 2009. str. 76-76 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Optimizam: Može li se uvježbati?
(Optimism: Can we train it?)

Autori
Šverko, Dina ; Kramar, Kristina ; Španić, Ana Marija ; Tomas, Jasmina ; Vuger, Ružica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka 1. kongres psihologa Bosne i Hercegovine s međunarodnim učešćem / Kolonović-Đapo, Jadranka ; Hasanbegović-Anić, Enedina ; Đapo, Nermin ; Đokić, Ratko - Sarajevo : Društvo psihologa u Federaciji Bosne i Hercegovine ; Društvo psihologa Republike Srpske, 2009, 76-76

ISBN
978-9958-585-72-2

Skup
1. Međunarodnom kongresu psihologa Bosne i Hercegovine

Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 29-31.01.2009

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Lokus kontrole; optimizam; pesimizam; srednjoškolci
(Locus of control; optimism; pesimism; high-school pupils)

Sažetak
Porastom interesa istraživača za pozitivnu psihologiju javlja se i potreba za primjenom načela tog područja suvremene psihologije u različitim aspektima svakodnevnog života. Osnovni cilj ovog istraživanja bio je provjeriti učinkovitost primijenjenih radionica u povećanju samoprocjena optimizma kod srednjoškolaca. Uz navedeno, ispitivala se je i povezanost između razine optimizma i lokusa kontrole. Uzorak su činili učenici jednog razrednog odjeljenja drugog razreda Upravne i birotehničke srednje škole u Zagrebu prosječne dobi od 16 godina (SD= 0.42). U razdoblju od mjesec dana održane su četiri radionice u trajanju od jednog školskog sata s ciljem povećanja razine optimizma učenika. Radionice su preuzete iz knjige M. Rijavec i D. Miljković „ Kako biti bolji“ te prilagođene za rad s učenicima srednje škole. Učenici su ispunjavali Upitnik lokusa kontrole (Rotter, 1966) adaptiranog za hrvatsko jezično područje i Skalu optimizma - pesimizma (Penezić, 1997) u nekoliko navrata: prije provođenja radionica, neposredno nakon te poslije dužeg vremenskog intervala. Povezanost razine optimizma i lokusa kontrole ispitivana je u svim točkama mjerenja. Rezultati su razmatrani pod vidom Seligmanove teorije atribucijskih stilova.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301683-1402 - Mjerenje latentnih psiholoških svojstava: Dispozicije i procesi ličnosti (Vesna Buško, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb