Povezanost roditeljske uključenosti i podrške autonomije s problemima prilagodbe studenata (CROSBI ID 353155)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Čar Bunčić, Mirjana
Smojver-Ažić, Sanja
hrvatski
Povezanost roditeljske uključenosti i podrške autonomije s problemima prilagodbe studenata
S ciljem ispitivanja odrednica problema u prilagodbi na studij analizirane su dimenzije odnosa s roditeljima koje proizlaze iz teorije samodeterminacije. Na uzorku od 313 studenata primjenjeni su Upitnik prilagodbe na studij, CAS, (Anton i Reed, 1991.), Skala percepcije roditelja(Robbins, 1994)i Upitnik percepcije roditeljske uključenosti u fakultetsko funkcioniranje konstruiran za potrebe ovog ispitivanja. Studenti percipiraju majke značajno više uključenima u njihovo funkcioniranje u odnosu na oca, za razliku od podrške autonomije koja je veća kod očeva. Utvrđene su razlike u problemima prilagodbe s obzirom na percepciju pojedine dimenzije odnosa s roditeljima. Studenti koji percipiraju roditelje kao više kontrolirajuće izvještavaju o značajno većim problemima na svim dimenzijama problema prilagodbe. Studenti koji oba roditelja doživljavaju manje uključenima imaju višu depresivnost, akademske i interpersonalne probleme te probleme samopoštovanja u odnosu na studente čiji su roditelji više uključeni.
roditeljska uključenost; autonomija; prilagodba studenata
nije evidentirano
engleski
Relation of Parental involvement and autonomy support and university student adjustment problems
nije evidentirano
parental involvement; autonomy; student adjustment
nije evidentirano
Podaci o izdanju
91
20.10.2008.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Rijeci
Rijeka