Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 394819

Crtež i slika u dijagnostici i terapiji


Kondić, Ljiljana; Dulčić, Adinda
Crtež i slika u dijagnostici i terapiji, Zagreb: Alinea, 2009 (prirucnik)


Naslov
Crtež i slika u dijagnostici i terapiji
(Drawings and pictures in diagnostics and therapy)

Autori
Kondić, Ljiljana ; Dulčić, Adinda

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, prirucnik, strucna

Izdavač
Alinea

Grad
Zagreb

Godina
2009

Stranica
47

ISBN
978-953-180-163-8

Ključne riječi
crtež; slika; dijagnostika; terapija
(drawings; pictures; diagnostics; therapy)

Sažetak
Počelo je s crtežom ljudske figure – testom koji je kao projektivnu tehniku za procjenu ličnosti uvala K. Machover, ali se crtež koristi i kao izvor informacija pri procjeni čula, sposobnosti pokreta i spoznaja razvijenosti. Najviše se crtež primjenjivao u radu s djecom – pacijentima, s obzirom na njihovu strukturu i funkcije ličnosti, ali se crtež, kad se pokazala njegova klinička vrijednost, uveo kao rutinski postupak i u radu s pacijentima svih dobnih skupina. U vezi s crtežom terapeut postavlja karakteristična pitanja iz kojih se razvija cijela priča o pacijentovu stanju. Postupno su se razvijale metode detaljne interpretacije crteža pojedinog dijela tijela, a predmet analize su postali i veličina figure i njezin položaj na papiru, perspektiva, tip crta, sjenčanje i sl., a u radu s bojama i preferencija pojedine boje. I crtež i uporaba boje otkrivaju unutarnje sadržaje crtača te njegov odnos prema vanjskom svijetu. Razvoj brojnih psihoterapijskih smjerova i humaniji pristup pacijentu utjecali su na to da crtež i slika – uz to što su dijagnostička sredstva – sve više postaju i terapijsko sredstvo (posebno u kreativnim terapijama – art terapija). Naime, suvremena je tendencija da se pacijentu – osim postavljanja točne dijagnoze i određivanja primjerene terapije – olakša stanje u jačanjem njegovih pozitivnih i jakih strana a u tome su kreativne aktivnosti bez premca. Naime, likovno izražavanje, kao i ostale kreativne aktivnosti, omogućuju – posebno djeci – da izraze osjećaje koje inače teško verbaliziraju, pogotovo tugu, strah, ljutnju. Ekspresija im pomaže da se oslobode nagomilane napetosti, umanje osjećaj bespomoćnosti i, koliko je moguće, ovladaju svojim stanjem i okruženjem, čime se smanjuje njihov osjećaj ugroženosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
207-0000000-2293 - Funkcionalni verbotonalni dijagnostički program za djecu oštećena sluha i govora (Nađa Runjić, )

Ustanove
Poliklinika SUVAG

Profili:

Avatar Url Ljiljana Kondić (autor)

Avatar Url Adinda Dulčić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Kondić, Ljiljana; Dulčić, Adinda
Crtež i slika u dijagnostici i terapiji, Zagreb: Alinea, 2009 (prirucnik)
Kondić, L. & Dulčić, A. (2009) Crtež i slika u dijagnostici i terapiji. Zagreb, Alinea.
@book{book, year = {2009}, pages = {47}, keywords = {drawings, pictures, diagnostics, therapy}, isbn = {978-953-180-163-8}, title = {Drawings and pictures in diagnostics and therapy}, keyword = {drawings, pictures, diagnostics, therapy}, publisher = {Alinea}, publisherplace = {Zagreb} }