Upotreba modela Tutor Expert System za oblikovanje inteligentnih tutorskih sustava (CROSBI ID 547741)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Stankov, Slavomir ; Rosić, Marko ; Žitko, Branko ; Grubišić, Ani
hrvatski
Upotreba modela Tutor Expert System za oblikovanje inteligentnih tutorskih sustava
Inteligentni tutorski sustavi (ITS) predstavljaju posebnu klasu asinkronih sustava e-učenja, a svoje funkcionalnosti ostvaruju u poučavanju po modelu jedan-na-jedan što je najučinkovitiji način odvijanja nastavnog procesa. ITS-ovi nastavljaju tradiciju sustava nastave pomoću računala iz kasnih pedesetih godina prošlog stoljeća utemeljenih na programiranoj nastavi. Danas su inteligentni tutorski sustavi, kao i autorske ljuske za njihovo oblikovanje, orijentirani na hipermedijsko Web okruženje, te predstavljaju „ vruće“ istraživačko područje. U radu predstavljamo vlastito istraživanje, vezana za razvoj i primjenu autorske ljuske za oblikovanje ITS, koje smo provodili u posljednjih petnaest godina. Naša istraživanja su temeljena na kibernetičkom modelu sustava, paradigmi „ poučavanje je upravljanje učenjem, načelima poučavanja „ živog“ učitelja i tradicionalnoj građi inteligentnih tutorskih sustava. Razvili smo model autorske ljuske Tutor – Expert System (TEx-Sys) za oblikovanje inteligentnih tutorskih sustava i na njemu implementirali tri inačice od on-site Windows aplikacije do aplikacije temeljene na Web uslugama. Model TEx-Sys ima sljedeće sudionike: učenika radi stjecanja znanja i vještina, stručnjaka područnog znanja za oblikovanje baza znanja, učitelja koji koristi bazu znanja za didaktičko oblikovanje nastavnih sadržaja i administratora koji motri sustav (sudionike i način korištenja). Programski sustavi izvedeni na modelu TEx-Sys primijenjeni su u nastavnom procesu na nekoliko visokih učilišta i osnovnih škola.
inteligentni tutorski sustavi; poučavanje po modelu jedan-na-jedan; autorske ljuske za oblikovanje inteligentnih tutorskih sustava; prikaz znanja; baza znanja; courseware
nije evidentirano
engleski
Designing Intelligent Tutoring Systems using Tutor Expert Systems
nije evidentirano
intelligent tutoring systems; onee-to-one teaching; authoring shell for ITS desig; knowledge presentation; knowledge base; coursewaew
nije evidentirano
Podaci o prilogu
369-378.
2008.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Pedagogija i društvo znanja
Mijo, Cindrić ; Vlatka, Domović ; Milan, Matijević
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-13-7
Podaci o skupu
Pedagogija i društvo znanja
predavanje
13.11.2008-15.11.2008
Zadar, Hrvatska