Prihvaćenost i problemi u ponašanju djece u vrtiću (CROSBI ID 547685)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Cakić, Lara ; Mihaljević, Silvija
hrvatski
Prihvaćenost i problemi u ponašanju djece u vrtiću
Složeni odnosi s vršnjacima prisutni su u svakoj vrtićkoj skupini. Sposobnost slaganja s vršnjacima, igranja, dijeljenja ili suradnje od velike su važnosti za društveno prilagođavanje u skupini. Izostanak uspješnog uspostavaljanja i održavanja odnosa s vršnjacima može ukazivati i na prisutnost psiholoških teškoća. Stoga je važno radi uključivanja u odgovarajući tretman teškoće prepoznati u ranoj dobi. Utvrđivanje povezanosti teškoća u odnosima s vršnjacima i problema u ponašanju, procijenjenih od strane vršnjaka i odgajatelja, omogućava psiholozima u predškolskim ustanovama trijažu djece s potencijalnim psihološkim teškoćama. Cilj istraživanja je bio utvrditi povezanost prihvaćenosti i problema u ponašanju djece te ispitati razlikuju li se djeca niske, prosječne i visoke razine prihvaćenosti s obzirom na probleme u ponašanju. Za utvrđivanje prihvaćenosti u vrtićkoj skupini korištena je Skala za utvrđivanje sociometrijskog statusa na temelju procjena vršnjaka (Sociometric Peer-rating Scale - Asher i sur., 1979). Za procjenu problema u ponašanju korištena je Skala za procjenu ponašanja djece predškolske dobi od strane odgajatelja – (TRF - Achenbach, 1991). U ispitivanju su sudjelovala djeca (N= 240 ; 125 dječaka i 115 djevojčica) dobi 5 do 7 godina koja pohađaju vrtiće u Osijeku te njihove odgajateljice. Postoji negativna povezanost prihvaćenost i problema u ponašanju (internaliziranih i eksternaliziranih) na ukupnom uzorku. Kod djevojčica se nije pokazala povezanost prihvaćenosti i internaliziranih problema u ponašanju. S obzirom na razinu prihvaćenosti, nisko prihvaćena djeca imaju više eksternaliziranih i ukupnih problema u ponašanju u odnosu na visoko prihvaćenu djecu te više eksternaliziranih problema u ponašanju u odnosu na prosječno prihvaćenu djecu.
: prihvaćenost; eksternalizirani i internalizirani problemi u ponašanju; djeca predškolske dobi
nije evidentirano
engleski
Preschoolers peer acceptance and behavior problems in kindergarten
nije evidentirano
peer acceptance; externalizing and internalizing behavioral problems; preschoolers
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
19. "Dani Ramira i Zorana Bujasa"
Zagreb:
Podaci o skupu
19.Dani Ramira i Zorana Bujasa
poster
22.04.2009-25.04.2009
Zagreb, Hrvatska