Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Dubinska analiza podataka za cjeloviti pristup korisniku u bankarskim sustavima (CROSBI ID 352847)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Nadinić, Berislav Dubinska analiza podataka za cjeloviti pristup korisniku u bankarskim sustavima / Kalpić, Damir (mentor); Zagreb, Fakultet elektrotehnike i računarstva, . 2009

Podaci o odgovornosti

Nadinić, Berislav

Kalpić, Damir

hrvatski

Dubinska analiza podataka za cjeloviti pristup korisniku u bankarskim sustavima

Disertacija sadrži sljedeća poglavlja: 1. Uvod 2. Ocjenjivanje kvalitete podataka 3. Metode poboljšanja kvalitete podataka 4. Pregled i rukovanje ekstremnim vrijednostima 5. Rizici i kapitalni sporazum Basel II 6. Sustav za cjelovitu brigu o korisniku na strateškoj razini 7. Daljnji koraci 8. Zaključak Disertacija uključuje i bibliografiju, te na hrvatskome i engleskome jeziku sažetak, popis ključnih riječi i životopis. U Uvodu se ukazuje na ulogu kapitalnog sporazuma Basel II koji doprinosi sigurnosti i stabilnosti bankarskog sustava, ali ga banke mogu percipirati kao ugrozu profitabilnosti. Ambicija disertacije jest ukazati na koristi koje banke mogu imati prihvaćanjem sporazuma Basel II koristeći predloženi strateški holistički pristup korisniku. U drugom poglavlju se definira koncept kvalitete podataka i opisuju koraci potrebni za poboljšanje kvalitete povijesnih podataka. Opisuje se i ilustrira na primjerima analiza i strateški pokazatelji kvalitete podataka Treće poglavlje opisuje metode poboljšanja kvalitete podataka. Koristi se standardizacija, izračun udaljenosti, povezivanje zapisa, uklanjanje višestrukih zapisa te stvaranje najboljeg zapisa. Predlažu se postupci s nepostojećim ili ekstremnim vrijednostima. Predlaže se nova metoda nadomještanja nepostojećih podataka o prihodu kućanstva, a koji su bitni za vođenje politike kreditiranja korisnika. Opisuju se algoritmi za postupke s nepostojećim ili ekstremnim vrijednostima, uključujući strojno učenje zasnovano na neuronskim mrežama ili stablima odlučivanja te se predlaže i algoritmizira nova metoda za nadomještanje nepostojećih podataka u bankarskim sustavima. Četvrto poglavlje uvodi univarijatne i multivarijatne metode za postupanje s ekstremnim vrijednostima. Ilustrira se primjena neuronskih mreža za postupke s ekstremnim vrijednostima. Peto poglavlje detaljnije opisuje razloge i ciljeve kapitalnog sporazuma Basel II. U okviru toga se navode nužni zahtjevi s tehničke perspektive. Slijedi opis značaja strateškog pristupa brizi o korisniku. Iz svega slijedi da se dubinskom analizom podataka za cjeloviti pristup brizi o korisniku postiže izravna poslovna korist za banku. Šesto poglavlje predlaže rješenje za upravljanje brigom o korisniku na strateškoj razini. Navode se specifičnosti ove aktivnosti u bankarstvu, što se ilustrira usporedbom s aktivnostima u telekomunikacijama. Navode se detaljno konkretni koraci implementacije i validacija poslovnih definicija. Predviđa se ponašanje korisnika kredita i predlaže metoda za procjenu ponašanja odbijenih korisnika. Koriste se neuronske mreže i stabla odlučivanja. Opisani su postupci kod uvođenja novih proizvoda. Opisuje se sustav i funkcionalnost analitičkog upravljanja odnosa s korisnicima te izvještavanje. Sve je ilustrirano odgovarajućim primjerima. Sedmo poglavlje opisuje daljnje očekivane korake istraživanja s naglaskom na strateškom pristupu brizi o manjim i srednjim poduzećima i individualnim poduzetnicima kao rizičnoj skupini u vrijeme negativnih makroekonomskih trendova. Dodatno istraživanje, koje ovom disertacijom nije bilo obuhvaćeno, odnosi se na sprječavanje raznih vrsta prijevara i zloporaba u bankarstvu.

Basel II; upravljanje odnosa s korisnicima; dubinska analiza podataka; kvaliteta podataka

nije evidentirano

engleski

Data mining for holistic customer management in banking systems

nije evidentirano

Basel II; CRM; data mining; data quality

nije evidentirano

Podaci o izdanju

163

14.04.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet elektrotehnike i računarstva

Zagreb

Povezanost rada

Računarstvo