Što znamo o ranim sociokognitivnim obilježjima djece s pre/perinatalnim oštećenjem mozga? (CROSBI ID 149761)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Šimleša, Sanja ; Ivšac, Jasmina ; Cepanec, Maja ; Mejaški-Bošnjak, Vlatka ; Ljubešić Marta
hrvatski
Što znamo o ranim sociokognitivnim obilježjima djece s pre/perinatalnim oštećenjem mozga?
U literaturi postoji mnoštvo podataka o kognitivnom i jezičnom razvoju djece s pre/perinatalnim oštećenjem mozga, ali vrlo malo podataka o njihovom sociokognitivnom razvoju. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati rane socikognitivne sposobnosti kod djece s oštećenjem mozga i usporediti ih sa sociokognitivnim sposobnostima djece urednoga razovja. Istraživanje je uključivalo 12 djece s peri/intraventrikularnim krvarenjem i/ili hipoksično-ishemijskim oštećenjem mozga te 12 djece bez neurorazvojnih čimbenika rizika koja su bila uključena u šire neuropedijatrijsko, logopedsko i psihološko praćenje. Djeca su opažana i snimana u interakciji sa svojim roditeljima u Laboratoriju za razvojnu neurolingvistiku, a metodom strukturiranog intervjua prikupljani su i podaci o djetetovom komunikacijskom ponašanju u svakodnevnim situacijama. Rezultati pokazuju da djeca s ranim mozgovnim oštećenjem imaju uredan obrazac razvoja socijalne kognicije, ali također i da u ranome razvoju nešto kasnije postižu miljokaze urednog sociokognitivnog razvoja.
sociokognitivni razvoj; djeca s pre/perinatalnim oštećenjem mozga
nije evidentirano
engleski
What do we know about sociocognitive development of children with pre/perinatal lesions?
nije evidentirano
socio-cognitive development; children with pre/perinatal brain lesions
nije evidentirano