Kultura, etničnost i obrazovanje: naznake o interakciji i perspektivi (CROSBI ID 24983)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Čačić-Kumpes, Jadranka
hrvatski
Kultura, etničnost i obrazovanje: naznake o interakciji i perspektivi
Autorica podsjeća da su kultura, etničnost i obrazovanje u interakciji koja se mijenja u vremenu i prostoru. Pokušava pokazati promjenjivost njihova odnosa opisujući ga krugom što počinje univerzalizmom obrazovnih vrijednosti predmoderne Europe, a završava postmodernim, novim, promišljenim, posebnostima protkanim univerzalizmom okrenutim europskoj integraciji. O isprepletenosti etničnosti i kulture govori u kontekstu zapadnoeuropskih obrazovnih sustava koji su se javili u 19. stoljeću u vezi s nastankom nacionalnih država. Država se identificirala s nacijom, kultura se identificirala s nacionalnom kulturom, a obrazovanje je preuzelo, između ostalog, zadaću oblikovanja nacionalnog identiteta novih generacija. U tome se kontekstu govori i o specifičnostima razvitka (od početaka obaveznog obrazovanja u 19. stoljeću) i perspektivama hrvatskog obrazovanja uvjetovanima društvenim i povijesnim prilikama, prvenstveno političkim i gospodarskim. Na prijelazu u 21. stoljeće nova se koncepcija obrazovanja treba prilagoditi vremenu novih integracija u kojem nitko ne poriče važnost oslanjanja na vlastitu tradiciju, ali koje očekuje osposobljenost za dinamičan i sve ubrzaniji protok znanja i ljudi koji je zahtjevniji od pokretljivosti unutar nacionalne zajednice.
kultura, obrazovanje, etničnost, identitet, sociologija obrazovanja, škola, interkulturalizam, nacija, država, nacionalizam, Hrvatska, Europa
nije evidentirano
engleski
Culture, ethnicity and education: indications of interaction and perspectives
nije evidentirano
culture, education, ethnicity, identity, sociology of education, school, interculturalism, nation, state, nationalism, Croatia, Europe
nije evidentirano
Podaci o prilogu
139-152.
objavljeno
Podaci o knjizi
Kultura, etničnost, identitet
Čačić-Kumpes, Jadranka
Zagreb: Institut za migracije i narodnosti (IMIN) ; Jesenski i Turk ; Hrvatsko sociološko društvo
1999.
953-6028-11-5