Učitelj - reflesivni praktičar, osnovna pretpostavka kvalitetne škole (CROSBI ID 546933)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Sekulić-Majurec, Ankica
hrvatski
Učitelj - reflesivni praktičar, osnovna pretpostavka kvalitetne škole
U radu se kvalitetna škola određuje u smislu koji joj je dao W. Glasser. Prema tom određenju to je škola u kojoj svi sudionici kontinuirano rade i sami vrednuju svoj rad, u kojoj se disciplina održava bez ikakve prisile, te koja svim sudionicima odgojno-obrazovnog procesa omogućuje kvalitetno zadovoljavanje njihovih psiholoških potreba. Naša osnovna škola po brojnim je svojim značajkama daleko od tako definirane kvalitetne škole. Osnovna joj je zamjerka ta što je u njoj sve što se radi propisano izvana, izvan konkretnih odgojno-obrazovnih situacija, pri čemu se i učenici i nastavnici stalno nalaze u situaciji da netko njima upravlja, što onemogućuje zadovoljavanje njihovih osnovnih psiholoških potreba. Suvremena pedagoška teorija danas poznaje rješenja tog problema i otvara mogućnost koaj učiteljima (pa i učenicima) omogućuje da više ne rade kao poslušni izvršitelji već kao aktivni stvaraovi kurikula u kojem sudjeluju, pretvarajući učitelje u refleksivne praktičare i dajući im odgovarajuči metodologijski alat za taj posao u vidu akcijskih istraživanja. Upravljajući svoju praksu prema tim pedagogijskim spoznajama, učitelji će, a ne prosvjetne vlasti i politika, biti oni koji će današnju školu transformirati u ''kvalitetnu školu''.
kvalitetna škola; škola; učitelj kao refleksivni praktičar; akcijsko istraživanje
nije evidentirano
engleski
Teacher - instictive practician, the basic premise of quality education
nije evidentirano
high-quality school; teacher-reflexive practician; action research
nije evidentirano
Podaci o prilogu
9-20.
2006.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Prema kvalitetnoj školi
Ivon, Hicela
Split: Hrvatski pedagoško-književni zbor, Ogranak Split ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu
953-96977-4-3
Podaci o skupu
Prema kvalitetnoj školi
pozvano predavanje
16.11.2006-18.11.2006
Split, Hrvatska