Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 388630

Uloga učeničke zadruge u razvijanju samopoštovanja


Peko, Anđelka; Munjiza, Emer; Cindrić, Mijo
Uloga učeničke zadruge u razvijanju samopoštovanja // Zbornik učiteljske akademije u Zagrebu
Zagreb: Učiteljska akademija u Zagrebu, 2005. str. 49-62 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Uloga učeničke zadruge u razvijanju samopoštovanja
(The role of pupil co-operatives in developing self-respect)

Autori
Peko, Anđelka ; Munjiza, Emer ; Cindrić, Mijo

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik učiteljske akademije u Zagrebu / - Zagreb : Učiteljska akademija u Zagrebu, 2005, 49-62

Mjesto i datum
Zagreb, 15.-20.7.2005

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Samopoštovanje; zadruga; suradnja
(Self-respect; co-operatives; pupil cooperation)

Sažetak
Autori na teorijskom razini propitkuju odgojnu vrijednost pozitivne slike o sebi, kao i značaj samopoštovanja. U eksperimentalnom dijelu istražuju postoje li razlike u području samopoštovanja između učenika osnovne škole koji nisu i koji jesu članovi učeničkih zadruga. Istraživanje je provedeno na uzorku od 96 parova učenika osnovnih škola Republike Hrvatske koje imaju učeničke zadruge. Učenički parovi su bili izjednačeni po svim parametrima ( dob, spol, uspjeh ) osim po članstvu/ ne članstvu u učeničkoj zadruzi. Samopoštovanje mladih ispitano je pitanjima semantičkog moralnog diferencijala. Od 21 moralne osobine ispitanici su za svaku trebali procijeniti intenzitet koji se odnosi na njih. U 13 kategorija ( discipliniran, marljiv, skroman, pošten, iskren, pravedan, odlučan, savjestan, aktivan, poduzetan, odgovoran, štedljiv i snalažljiv ), učenici zadrugari procijenili su se snažnijim intenzitetom. Uočene kvalitativne osobine i razlike u daljnjem statističkom postupku dokazane su kao rezultat rada u učeničkim zadrugama. U koncipiranju nove hrvatske škole i reafirmiranju učeničkog zadrugarstva potrebno je voditi računa i o navedenim rezultatima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek