Uloga učeničke zadruge u razvijanju samopoštovanja (CROSBI ID 546691)
Prilog sa skupa u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Peko, Anđelka ; Munjiza, Emer ; Cindrić, Mijo
hrvatski
Uloga učeničke zadruge u razvijanju samopoštovanja
Autori na teorijskom razini propitkuju odgojnu vrijednost pozitivne slike o sebi, kao i značaj samopoštovanja. U eksperimentalnom dijelu istražuju postoje li razlike u području samopoštovanja između učenika osnovne škole koji nisu i koji jesu članovi učeničkih zadruga. Istraživanje je provedeno na uzorku od 96 parova učenika osnovnih škola Republike Hrvatske koje imaju učeničke zadruge. Učenički parovi su bili izjednačeni po svim parametrima ( dob, spol, uspjeh ) osim po članstvu/ ne članstvu u učeničkoj zadruzi. Samopoštovanje mladih ispitano je pitanjima semantičkog moralnog diferencijala. Od 21 moralne osobine ispitanici su za svaku trebali procijeniti intenzitet koji se odnosi na njih. U 13 kategorija ( discipliniran, marljiv, skroman, pošten, iskren, pravedan, odlučan, savjestan, aktivan, poduzetan, odgovoran, štedljiv i snalažljiv ), učenici zadrugari procijenili su se snažnijim intenzitetom. Uočene kvalitativne osobine i razlike u daljnjem statističkom postupku dokazane su kao rezultat rada u učeničkim zadrugama. U koncipiranju nove hrvatske škole i reafirmiranju učeničkog zadrugarstva potrebno je voditi računa i o navedenim rezultatima.
samopoštovanje; zadruga; suradnja
nije evidentirano
engleski
The role of pupil co-operatives in developing self-respect
nije evidentirano
self-respect; co-operatives; pupil cooperation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
49-62.
2005.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
1332-0513
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096