Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Socijalna kompetencija, problemi u ponašanju, i prihvaćenost u skupini djece predškolske dobi (CROSBI ID 352477)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Cakić, Lara Socijalna kompetencija, problemi u ponašanju, i prihvaćenost u skupini djece predškolske dobi / Živčić-Bećirević, Ivanka (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2009

Podaci o odgovornosti

Cakić, Lara

Živčić-Bećirević, Ivanka

hrvatski

Socijalna kompetencija, problemi u ponašanju, i prihvaćenost u skupini djece predškolske dobi

U radu je ispitivana povezanost prihvaćenosti od strane vršnjaka, socijalne kompetencije i problema u ponašanju. U ispitivanju je sudjelovalo 240 djece u dobi od 5 do 7 godina koja pohađaju vrtiće te njihove odgajateljice. Korišteni su: Skala za utvrđivanje sociometrijskog statusa na temelju procjena vršnjaka, Skala socijalne kompetencije, Skala za procjenu ponašanja djece predškolske dobi od strane odgajatelja i Tehnika za ispitivanje kognicija u potencijalno konfliktnim situacijama. Rezultati istraživanja pokazuju pozitivnu povezanost između prihvaćenosti i socijalne kompetencije te negativnu povezanost između prihvaćenosti i problema u ponašanju. Dječaci i djevojčice ne razlikuju se kada je riječ o prihvaćenosti od strane vršnjaka, ali su djevojčice procijenjene kao socijalno kompetentnije i s manje eksternaliziranih problema u ponašanju. Kada je riječ o prihvaćenosti dječaka od strane vršnjaka, značajnim su se prediktorima pokazali socijalna kompetencija i problemi u ponašanju, a kada je riječ o djevojčicama, značajan je prediktor socijalna kompetencija. S obzirom na dobivene rezultate, potrebno je koristiti različite kriterije za dječake i djevojčice koji ukazuju na moguće psihološke probleme.

prihvaćenost u skupini vršnjaka; problemi u ponašanju; socijalna kompetencija; djeca predškolske dobi

nije evidentirano

engleski

Social competence, behavior problems and peer acceptance in preschool children

nije evidentirano

peer acceptance; behavioral problems; social competence; preschoolers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

71

13.01.2009.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

nije evidentirano