Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 386735

Interkulturalno obrazovanje : novi razvoji


Hrvatić, Neven
Interkulturalno obrazovanje : novi razvoji // Izazovi obrazovanja u multikulturalnim sredinama : zbornik radova = Educational challenges in multicultural communities : proceedings / Peko, Anđelka ; Mlinarević, Vesnica (ur.).
Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmyera, Učiteljski fakultet ; Nansen dijalog centar, 2009. str. 99-130 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Interkulturalno obrazovanje : novi razvoji
(Intercultural Education : New Developments)

Autori
Hrvatić, Neven

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Izazovi obrazovanja u multikulturalnim sredinama : zbornik radova = Educational challenges in multicultural communities : proceedings / Peko, Anđelka ; Mlinarević, Vesnica - Osijek : Sveučilište Josipa Jurja Strossmyera, Učiteljski fakultet ; Nansen dijalog centar, 2009, 99-130

ISBN
978-953-6965-16-8

Skup
Izazovi obrazovanja u multikulturalnim sredinama = Educational challenges in multicultural communities

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 10.-13.10.2007

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Multikulturalno društvo; interkulturalni odgoj i obrazovanje; interkulturalni kurikulum; interkulturalne kompetencije učitelja; obrazovanje nacionalnih manjina
(Multicultural society; intercultural education; intercultural curriculum; intercultural competences of teachers; education of national minorities)

Sažetak
Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura, kao i uspostavljanja pozitivnih relacija, ali i rezultat potrebe da se multikulturalna društva urede prema načelima kulturnoga pluralizma (međusobnog razumijevanja, tolerancije i dijaloga, doživljaja i prožimanja vlastitih i drugačijih kulturalnih obilježja), univerzalizma (zajednički interesi, uvjerenja i običaji) i socijalnoga dijaloga (kulturne posebnosti i zajedničke poveznice). U multikulturalnom okružju novu ulogu ima i učitelj, koji nije samo dobar poznavatelj drugih kultura, "brana" prema nastajanju stereotipa, jednostranih stajališta i predrasuda, već suradnik - kreator novih odnosa prema stvarnom znanju i uspješnim interkulturalnim odnosima. Sukonstrukcija interkulturalnoga kurikuluma temelji se na stečenim iskustvima učenika - znanjima, sposobnostima, vrijednostima i stavovima, prema boljem upoznavanju sebe, potom drugih, otkrivanju sličnosti i razlika, sagledavnju predrasuda i nakon toga suradnjom, ostvarivanju zajedničkih ciljeva. Odgoj i obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina, kao segment interkulturalnoga odgoja i obrazovanja, u Hrvatskoj je sastavni dio nacionalnoga odgojno-obrazovnoga sustava, a zbog povijesnih i kulturnih posebnosti primjenjuju se različiti modeli.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Vlatko Previšić, )
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Neven Hrvatić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Neven Hrvatić, (198052)