Utvrđivanje osnovnih karakteristika proizvoda primjenom faktorske analize (CROSBI ID 148137)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Kurnoga Živadinović, Nataša
hrvatski
Utvrđivanje osnovnih karakteristika proizvoda primjenom faktorske analize
Svrha istraživanja prikazanog u ovom radu je sažimanje velikog broja karakteristika proizvoda na manji broj temeljnih karakteristika. Utvrđivanje temeljnih karakteristika proizvoda korisno je, primjerice u istraživanju tržišta, za razvoj novog ili poboljšanje postojećih proizvoda, za bolje razumijevanje kupaca, ili u svrhu oglašavanja kako bi se što bolje komuniciralo s publikom i slično. Svaki proizvod okarakteriziran je nizom karakteristika, ali u tom velikom broju neke se i preklapaju. Postavlja se pitanje jesu li te karakteristike doista različite ili se mogu grupirati u faktore. U tu svrhu provedeno je empirijsko istraživanje o karakteristikama proizvoda „ kava“ . Na prikupljenim podacima primijenjena je faktorska analiza kako bi se od velikog broja karakteristika dobile temeljne karakteristike, odnosno od većeg broja izvornih varijabli manji broj faktora. Faktorska analiza na osnovi petnaest izvornih varijabli rezultirala je s četiri izlučena faktora.
multivarijatna analiza; faktorska analiza; karakteristike proizvoda
nije evidentirano
engleski
Defining the Basic Product Attributes Using the Factor Analysis
nije evidentirano
multivariate analysis; factor analysis; product attributes
nije evidentirano
Podaci o izdanju
55 (11-12)
2004.
952-966
objavljeno
0424-7558