Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 383732

Priča kao kreativni trening i terapija : neuro-lingvistički pristup


Buljubasić-Kuzmanović, Vesna; Anić, Andrea; Varga, Rahaela
Priča kao kreativni trening i terapija : neuro-lingvistički pristup // Život i škola, 54 (2008), 19; 149-158 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


Naslov
Priča kao kreativni trening i terapija : neuro-lingvistički pristup
(Storie as a form of creative training and therapy : Neurolinguistic approach)

Autori
Buljubasić-Kuzmanović, Vesna ; Anić, Andrea ; Varga, Rahaela

Izvornik
Život i škola (0044-4855) 54 (2008), 19; 149-158

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Meta-model jezika; neuro-ligvističko programiranje (NLP); imperativna
(Meta model of language; neuro-linguistic programming (NLP); imperative self analysis; ethical implications; relationship ecology)

Sažetak
Koristeći neuro-lingvistički pristup i meta-model jezika Sunčane Škrinjarić, cilj ovoga rada bio je razviti kreativni trening osjetilne izoštrenosti zasnovan na priči Plesna haljina žutog maslačka. Proces modeliranja primijenjen u ovom radu odnosi se na apstraktno modeliranje gdje preuzeti obrasci ponašanja biljaka i životinja, u meta-centrima interesa i djelovanja, nadilaze ranije promatrane. Riječ je o strukturalnom obrascu osjećaja ili ''imperativnoj samoanalizi'' koja omogućava individualizirane doživljaje/procjene/opise likova iz priče koji se na grupnoj razini mapiraju, razvijaju i vrjednuje u skladu s osobnošću i cjelokupnom ekologijom. Naglasak je na interakcijama (kada, gdje i s kim), ponašanju (što činim), sposobnostima (kako to radim), uvjerenjima i vrijednosnim sustavima (zašto to činim) te identitetu (tko sam ja) kao etičkim implikacijama sveukupne ekologije odnosa. Eko-provjera imperativne samoanalize pokazala je koliko je važno sura ivati, imati mogućnost izbora i donositi alternativna rješenja, uvažavati različitosti i izbjegavati negativističke konotacije koje nas udaljavaju jedni od drugih. Dobiveni rezultati pokazuju da priča kao kreativni trening djeluje upotpunjujuće, daje smjernice i putokaze koji pomažu ostvariti ciljeve, prevladati negativna iskustava i učiniti svaku potrebnu promjenu mogućom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek