Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 383728

Što se od školovanja očekuje u Hrvatskoj, a što u Finskoj


Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Što se od školovanja očekuje u Hrvatskoj, a što u Finskoj // ŽIVOT I ŠKOLA: časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LII (2006), 15/16; 29-45 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopcenje, znanstveni)


Naslov
Što se od školovanja očekuje u Hrvatskoj, a što u Finskoj
(What is expected from education in Croatia and in Finland)

Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna

Izvornik
ŽIVOT I ŠKOLA: časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LII (2006), 15/16; 29-45

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopcenje, znanstveni

Ključne riječi
Svrha i ciljevi školovanja; ključne kompetencije; stilovi učenja i mišljenja; europska dimenzija školovanja; cjeloživotno učenje
(Aim and goals of education; core competences; learning styles; European dimension of education; life-long learning)

Sažetak
Ovaj se rad bavi paralelnim prikazom svrhe (ciljeva) osnovnoga školovanja u Republici Hrvatskoj i Finskoj. Ciljevi pojedinih nastavnih predmeta/kompleksnih cjelina sažeti su i prikazani tabelarno, a opći ciljevi su analizirani. Kvalitativnom analizom sadržaja želio se dobiti uvid u osnovni smisao poruke cilja, odnosno informacija što se od školovanja očekuje u Finskoj, a što u Hrvatskoj. Izbor kategorija kao osnovice za analizu favorizirani su ciljevi osnovnoga školovanja preuzeti iz uvodnih tekstova okvirnih nastavnih planova i programa, nacionalnih kurikuluma. Rezultati kvalitativne analize upućuju da hrvatska škola ciljeve osnovnoga školovanja usmjerava na poučavanje i stjecanje znanja, vještina i sposobnosti važnih za život i daljnje školovanje te cjelovit individualni razvoj učenika, a Finska na različitost odgoja i obrazovanja i europsku dimenziju školstva, razvoj ključnih kompetencija (radna, obiteljska, građanska) ciljevima koji su usmjereni na osobni rast i razvoj, sudjelovanje u društvu, zapošljavanje i cjeloživotno učenje. Prihvatimo li iskreno kao cilj školovanja razvoj ključnih kompetencija kod učenika, spoznat ćemo da sadržaji programa i nisu toliko važni. Suvremeni kurikulum promiče učenje na uspjesima i vrhunski užitak učenja različitim stilovima učenja i mišljenja usmjerenih na ciljeve i razvoj, a manje na sadržaj, zaključuju učitelji nakon provedene rasprave vezane za kreiranje suvremenoga školskoga kurikuluma.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Vesna Buljubašić-Kuzmanović, (265822)