Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Što se od školovanja očekuje u Hrvatskoj, a što u Finskoj (CROSBI ID 147925)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna Što se od školovanja očekuje u Hrvatskoj, a što u Finskoj // Život i škola = Life and school, LII (2006), 15/16; 29-45

Podaci o odgovornosti

Buljubašić-Kuzmanović, Vesna

hrvatski

Što se od školovanja očekuje u Hrvatskoj, a što u Finskoj

Ovaj se rad bavi paralelnim prikazom svrhe (ciljeva) osnovnoga školovanja u Republici Hrvatskoj i Finskoj. Ciljevi pojedinih nastavnih predmeta/kompleksnih cjelina sažeti su i prikazani tabelarno, a opći ciljevi su analizirani. Kvalitativnom analizom sadržaja želio se dobiti uvid u osnovni smisao poruke cilja, odnosno informacija što se od školovanja očekuje u Finskoj, a što u Hrvatskoj. Izbor kategorija kao osnovice za analizu favorizirani su ciljevi osnovnoga školovanja preuzeti iz uvodnih tekstova okvirnih nastavnih planova i programa, nacionalnih kurikuluma. Rezultati kvalitativne analize upućuju da hrvatska škola ciljeve osnovnoga školovanja usmjerava na poučavanje i stjecanje znanja, vještina i sposobnosti važnih za život i daljnje školovanje te cjelovit individualni razvoj učenika, a Finska na različitost odgoja i obrazovanja i europsku dimenziju školstva, razvoj ključnih kompetencija (radna, obiteljska, građanska) ciljevima koji su usmjereni na osobni rast i razvoj, sudjelovanje u društvu, zapošljavanje i cjeloživotno učenje. Prihvatimo li iskreno kao cilj školovanja razvoj ključnih kompetencija kod učenika, spoznat ćemo da sadržaji programa i nisu toliko važni. Suvremeni kurikulum promiče učenje na uspjesima i vrhunski užitak učenja različitim stilovima učenja i mišljenja usmjerenih na ciljeve i razvoj, a manje na sadržaj, zaključuju učitelji nakon provedene rasprave vezane za kreiranje suvremenoga školskoga kurikuluma.

svrha i ciljevi školovanja; ključne kompetencije; stilovi učenja i mišljenja; europska dimenzija školovanja; cjeloživotno učenje

nije evidentirano

engleski

What is expected from education in Croatia and in Finland

nije evidentirano

aim and goals of education; core competences; learning styles; European dimension of education; life-long learning

nije evidentirano

Podaci o izdanju

LII (15/16)

2006.

29-45

objavljeno

0044-4855

Povezanost rada

Pedagogija