Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 383702

Kooperativno učenje u nastavi kao čimbenik socijalizacije


Buljubašić-Kuzmanović, Vesna
Kooperativno učenje u nastavi kao čimbenik socijalizacije // Napredak : Časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 144 (2003), 4; 459-473 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopcenje, znanstveni)


Naslov
Kooperativno učenje u nastavi kao čimbenik socijalizacije
(Cooperative learning in class as a factor of socialisation)

Autori
Buljubašić-Kuzmanović, Vesna

Izvornik
Napredak : Časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (1330-0059) 144 (2003), 4; 459-473

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopcenje, znanstveni

Ključne riječi
Kooperativno učenje; socijalizacija; autopercepcija; heteropercepcija; percepcija pojedinca od socijalne sredine
(Cooperative learning; socialisation; auto-perception; hetero-perception; perception of the individual by the social milieu)

Sažetak
Problem kojim se bavi ovaj rad jest traženje odgovora na pitanje: može li učenje koje je organizirano kao timski , a ne individualni napor, kao suradničko i društveno, a ne natjecateljsko i izolirano, utjecati na odnose i procese unutar skupine, razredne zajednice, i biti važan čimbenik socijalizacije mladih? Cilj istraživanja bio je ispitati učinke kooperativnog učenja na socijalizaciju prateći odnose i procese unutar skupine i sva tri polazišta socijalizacije: autopercepciju, heteropercepciju i percepciju pojedinca i socijalne okoline. Istraživanje je provedeno na uzorku od 82 učenika, radom u malim kooperativnim skupinama tijekom osam susreta. Šest susreta odnosi se na programske cjeline implementiranog programa "Surađujmo", a preostala dva na početna i završna mjerenja. Provedena je evaluacija svih šest skupnih susreta i testirana je značajnost razlike u prosječnim rezultatima dobivenima na mjerama autopercepcije, heteropercepcije i percepcije pojedinaca od socijalne okoline. Rezultati su pokazali da kooperativno učenje pozitivno utječe na odnose i procese unutar skupine, na učenikov odnos prema sebi, drugima i prema zajednici i da je suradnja u nastavi važan čimbenik socijalizacije i usklađenosti pojedinca i okoline.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Autor s matičnim brojem:
Vesna Buljubašić-Kuzmanović, (265822)

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • Social Services Abstracts