Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 383629

Civilno društvo kao partner u Bolonjskom procesu


Barada, Valerija
Civilno društvo kao partner u Bolonjskom procesu // Hrvatska sociologija: razvoj i perspektive / Krbec, Denisa (ur.).
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo, 2008. str. 105-114


Naslov
Civilno društvo kao partner u Bolonjskom procesu
(Civil Society as a Partner in the Bologna Process)

Autori
Barada, Valerija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Hrvatska sociologija: razvoj i perspektive

Urednik/ci
Krbec, Denisa

Izdavač
Hrvatsko sociološko društvo

Grad
Zagreb

Godina
2008

Raspon stranica
105-114

ISBN
978-953-6552-63-4

Ključne riječi
Civilno društvo, bolonjski proces, sociologija, obrazovanje
(Cvil society, Bologna process, sociology, education)

Sažetak
Kao cjelokupan reformski proces Bolonja je usmjerena na "proizvodnju znanja": izlazne razine znanja, bodove, brojnost umrežavanja i suradnji, broj studenata/ica, veću zapošljivost i još cijeli niz konkretnih zahtjeva. Jedan od takvih svakako jest i preporuka za većom suradnjom sveučilišta s lokalnom zajednicom i civilnim društvom. Za sociologiju kao znanost, ali i kao "društveno primjenjivu" struku ovakva preporuka ponovno aktualizira neka od ključnih pitanja: lokalno kontekstualiziranje sociologije, problem angažmana i vrijednosne orijentacije te odnos prema organizacijama civilnoga društva. Izlaganjem želim ukazati na potrebu da se sociološki interes za civilno društvo pomakne s njega kao isključivo predmeta istraživanja, prema stvaranju intenzivnijih odnosa s organizacijama civilnog društva, koje se javljaju kao aktivni partneri u bolonjskoj obrazovnoj proizvodnji. Organizacije civilnog društva brže otkrivaju interese i potrebe lokalne zajednice. Svojim djelovanjem također izravno utječu na njezinu promjenu i na društveno- -okolišne uvjete općenito. Nadalje, organizacije civilnog društva se mogu javljati kao potencijalni financijeri istraživanja. Konačno, one i same mogu nuditi obrazovne sadržaje, pri čemu su u poziciji promovirati &laquo ; radikalnije&raquo ; pristupe istraživanju i poučavanju. U ovoj svojoj (obrazovnoj) ulozi, organizacije civilnog društva studentima/icama mogu poslužiti kao radilište (mjesto izvođenja prakse). Uz izloženost novim načinama rada u procesu obrazovanja, u ovakvoj bi se praksi upoznali/e i s vještinama kao što je prijavljivanje projekata za financiranje, koje hrvatska znanstvena zajednica još nema u dovoljnoj mjeri. Bolonjski proces otvara prostor i za ovakve &laquo ; korektive&raquo ; ekonomizmu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Sveučilište u Zadru

Autor s matičnim brojem:
Valerija Barada, (271014)