Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Strategija izbornih kampanja (CROSBI ID 5900)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Tomić, Zoran ; Spahić, Besim ; Granić, Ivica Strategija izbornih kampanja. Zagreb : Sarajevo: Synopsis, 2008

Podaci o odgovornosti

Tomić, Zoran ; Spahić, Besim ; Granić, Ivica

Ćorić, Nino

hrvatski

Strategija izbornih kampanja

Pred nama je sigurno najsveobuhvatnija knjiga, koja proučava gotovo sve segmente predizbornih, izbornih i post izbornih aktivnosti političkih stranaka u tzv. izbornom marketingu. Naslovljena kao "strategije izbornih kampanja" knjiga trojice već renomiranih autora s ovoga područja na preko tristopedeset stranica i kroz 34 poglavlja (od kojih je svako i cjelina za sebe), uz obimnu literaturu, sastavljenu od djela gotovo svih relevantnih inozemnih i autora s područja jugoistočne Europe (oko 500 bibliografskih jedinica) gotovo cjelovito objašnjava multikompleksnost zamisli i kreacije originalne strategije stranačkih izbornih kampanja, te njihovu operacionalizaciju do najsitnijih detalja i svakako, njihovog operativno-taktičkog vodjenje u vrijeme pred izbore, u vrijeme izbora, te u postizbornom/međuizbornom razdoblju. Iako se u knjizi predizborne, izborne i postizborne kampanje razmatraju i s ekonomsko/financijskog, političkog i najšireg kulturološkog aspekta, poanta je na sveobuhvatnim komunikacijskim i akcionim (pooling i pushing) podsticajnim i pridobivajućim aktivnostima. Dakle, na komunikacijskim/komunikološkim premisama, lociranim u teorijsko i praktično polje suvremenog stranačkog (političkog) marketinga i stranačkog (političkog) menadžmenta, čija su danas glavna "žila kucavica", odnosno spiritus movens proaktivne i interaktivne komunikacije, osim klasične političke reklame i oglašavanja, najšire shvaćeni politički odnosi s javnošću sa svim svojim (brojnim) podsegmentima. Vodeći nas (lucidno poredanim, naslovljenim i sročenim poglavljima) kroz pojedinačne segmente političkog, stranačkog i izbornog marketinga (Political Party Membership Marketing, Electoral Marketing, Political party PR, Political Party Image, Political Party promotion, Strategy of Political Party Image, Methodes of Political Party's? Argumentation, Event Marketing/PR of Political Party, Lobbying, Public Advocacy, Mass Media Relations, Political Advertising, Public Opionion Rechearches, Political Party Identity, itd., itd.). Autori nam nedvojbeno pokazuju da je osmišljavanje strategije, definiranje i vođenje uspješne izborne kampanje već poodavno postala znanstveno (multidisciplinirano) utemeljena djelatnost, koju ne mogu voditi priučeni stručnjaci, već vrhunski i polivalentno osposobljeni kadrovi. Njemačko me iskustvo uči, a kao što je to u klasičnom komercijalnom marketingu i teorijski i praktično dokazano, pozitivan image (ugled) bilo kojega subjekta pa i političke stranke i njenih lidera, ne može se održivo utemeljiti na "šarenim lažama" i profanim obećanjima, bez vidnih rezultata i kvaliteta. U tome je i deontološki imperativ svakog političkog/stranačkog subjekta i njegovih dužnosnika. Reprezentativni primjer jedne europske narodne stranke je svakako Kršćansko-socijalna unija u Bavarskoj (CSU), koja pobjeđuje s dobro osmišljenom stranačkom strategijom (demokršćanska, konzervativna, ali također sa snažnom socijalnom komponentom) i kvalitativnom radu u Bavarskoj i u njenim jedinicama lokalne samouprave ( općina, gradovi, okruzi i kotari). S izuzećem u razdoblju između 1954. do 1957. CSU uspješno vlada s apsolutnom većinom u Bavarskom parlamentu. Uspješni recept Kršćansko-socijalne unije su njena blizina s građanima, kao i profesionalno vođenje kampanja s temama, koje su ljudima bitni. I kako nam Autori u knjizi nedvojbeno pokazujum političke stranke, precizno definirane i svedene na svrsishodno prihvatljiv broj, ustvari su kao i svaka druga suvremena korporacija, koje na tržištu političkih ideja sa jasnom državnom strategijom i ciljevima, samo uz vidno ostvarenje ciljnih i promidžbenih obećanja (dobro vođenje države od vrha do lokalne zajednice), mogu dobiti bitku u konkurenciji drugih stranačkih subjekata ; kako na konkretnim izborima, tako i dugoročno mogu sačuvati svoj kredibilitet. Mišljenja sam kako ne može niti jedna politička stranka u svome programu nuditi gospodarski i svakoliki prosperitet države i nacije, a glasače pridobivati na anahronim, nesvrsishodnim i neproduktivnim i znanstveno/praktično neutemeljenim motivima. Identično gospodarskim subjektima, suvremene političke stranke, moraju "proizvoditi" mentalne sklopove svog postojećeg biračkog tijela i onih koje još žele pridobiti (dakle cijele populacije), u pravcu strateški (dakle, dugoročno i svrsishodno) postavljenih i ostvarivih ciljeva. Dakle, racionalno i konativno ih educirati kompatibilno svojim (pozitivnim i objektivno prosperitetnim) ciljevima. U svojim strateškim opcijama političke stranke moraju vrhunski educirati svoje dužnosnike, pogotovo one, koje planiraju za najodgovornije državničke funkcije ; od lokalne zajednice do državnih resora. Jer, najveći im je argument kada npr. mogu da kažu da taj i taj kandidat za ministra vanjskih poslova ima tu i tu (elitnu) izobrazbu, to i to (elitno) iskustvo i te i te (elitne) rezultate. Već iz prethodnih stavaka je vidljivo da politička stranka i njeni ciljevi ustvari sami sebi (per se, pro se i inter se) nisu konačan cilj i svrha njihove djelatnosti. U pitanju su, dakle, državni ciljevi i ciljevi u interesu cijele populacije jedne države. Političke stranke su samo profesionalni subjekti, koji te državne ciljeve artikuliraju i nude način njihovoga rješenja. Istina, u izbornim kampanjama se bore da dobiju što veći udio u vlasti, a kada taj cilj postignu, onda (ili bi morale) djeluju kao državni/županijski/općinski itd. Menadžment u interesu svih građana i prosperiteta države od dna do vrha piramide, gdje je posebno važno razviti strategiju državnog marketinga (State marketing) u cilju što boljeg pozicioniranja svoj države i svoje populacije u užem i širem okruženju cjelovite međunarodne zajednice. Upravo ovdje je onaj ključni momenat političkog marketinga uopće, gdje upravo političke stranke kao glavni agnesi političkog života svake zajednice moraju znatno imperativnije raditi na deontološkoj dimenziji politike ; s jedne strane educirati populaciju u demokratskoj političkoj kulturi i komunikaciji, a s druge u vrhunskom osposobljavanju svojih vodećih kadrova, uz naglašenu deontološku dimenziju politike. Politika općenito, a kamoli politika jedne stranke nisu same sebi cilj, nego bi trebale biti (vjerujem kod nas u Njemačkoj i jeste) katalizator i akcelerator sveukupnog napretka državne zajednice. A to ne mogu biti, ako nisu dizajneri pozitivne političke i kulturne psihosocijalne klime u državi, kao baze dobre radne klime. Glavni cilj politike nakon izbornih pobjeda je "proizvodjenje" tzv. zdravog društva sa što manje isfrustriranih pojedinaca i skupina, jer samo na taj način se može osigurati stabilnost državne zajednice i ostavrenje državnih strateških ciljeva. A da bi stranka (stranke) mogla ispuniti svoju krucijalnu zadaću, mora znati i pobijediti na izborima i poslije toga se dokazati kao ozbiljan agens ili spiritus movens državne politike. Bez ovoga zadnjega, ništa ne znači ni izuzetna izborna kampanja, od koje koristi neće imati najprije građani/državljani/populacija dotične države, ni sama država kao inkarnacija "opće volje", a na kraju ni sama politička stranka, koja se samo može kompromitirati beneficijama i korupcijom ili pak tajkunskim bogaćenjem (legaliziranom pljačkom) svojih stranačkih vođa. Imperativi kvalitetnog državnog menadžmenta su još daleko veći za tranzicijske zemlje bez veće demokratske tradicije. Ova knjiga će sigurno koristiti svima onima koji se teorijski bave pitanjima političkog i stranačkog marketinga te izbornim kampanjama u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini. Ako i za jednu oblast važi ona latinska „ Quidquid agis, prudenter agas et respice finem“ onda je to politika, čiji su temeljni profilatori političke stranke i pokreti, od kojih se danas više nego ikad očekuje vrhunska izobrazba vodećih kadrova i stroga profesionalnost, mjerena i sankcioanirana demokratski izobraženim i profiliranim internim i eksternim javnostima. Helmut Jawurek, MdB a.D. predsjednik Kršćansko-socijalne unije grada Neumarkta bivši zastupnik njemačkog Bundestaga

strategija; izbori; kampanja; političko komuniciranje; odnosi s javnošću

nije evidentirano

engleski

The strategy of election campaign

nije evidentirano

strategy; election; campaign; political communication; public relations

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb : Sarajevo: Synopsis

2008.

978-953-7035-33-4

306

Biblioteka Komunikacij@;

objavljeno

Povezanost rada

Politologija