Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Interaktivni i strateški menadžment u dizajniranju strategije razvoja hmeljarstva (CROSBI ID 147827)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Srečec, Siniša ; Jerčinović, Silvije ; Srečec, Vesna ; Svržnjak, Kristina Interaktivni i strateški menadžment u dizajniranju strategije razvoja hmeljarstva // Hmeljarski bilten, 15 (2008), 45-51

Podaci o odgovornosti

Srečec, Siniša ; Jerčinović, Silvije ; Srečec, Vesna ; Svržnjak, Kristina

hrvatski

Interaktivni i strateški menadžment u dizajniranju strategije razvoja hmeljarstva

U razdoblju od 2000-2007. u Hrvatskoj je ostvaren značajan rast proizvodnje hmelja. Urod i kvaliteta hmelja ne odstupaju od prosječnog uroda i kvalitete kultivara Aurora u proizvodnim uvjetima bez navodnjavanja u Sloveniji. Dalji razvoj hmeljarstva u Hrvatskoj zahtjeva i donošenje određenih strateških odluka zasnovane na interaktivnom i strateškom menadžmentu. Rezultati kratke SWOT analize izrađene na malom uzorku proizvođača po principima interaktivnog strateškog management-a, pokazuju jake i slabe strane hrvatskih proizvođača hmelja. U jake strane ubrajaju se: motiviranost, racionalnost, kratko vrijeme implementiranja inovacija, dobre organizacijske sposobnosti proizvođača, proizvodnja za poznatog kupca i kontrola kvalitete. Slabe strane kao što su: slaba financijska neovisnost proizvođača hmelja (koja je uvjetovana: nedostatnim subvencijama, visokim premijama osiguranja od nepogoda i nominalno niskim ali zbog neadekvatnog načina obračunavanja anuiteta, realno visokim kamatnim stopama), starost seoskog stanovništva (i s tim povezanog nedostatka radne snage), klimatske promjene i slabe pozicije u pregovorima s velikim kupcima, po svojoj naravi predstavljaju probleme koji podjednako, pa čak i u većoj mjeri opterećuju i slovenske hmeljare. Kako su slabe strane hrvatskog hmeljarstva uzrokovane uglavnom eksternim, a ne toliko internim faktorima, logično rješenje tih problema leži u implementaciji slovenske i europske legislative, ali i u organizacijskom, institucionalnom i tržišnom povezivanju svih regionalnih proizvođača hmelja i pratećih stručnih i znanstvenih ustanova u strateške poslovne saveze odnosno cluster.

SWOT analiza ; interaktivni i strateški menadžment ; alati za strateški menadžment - SMT ; strateški poslovni savezi u hmeljarstvu ; hmeljni cluster-i

nije evidentirano

engleski

Interactive and strategic management in designing business strategy in hop prodcution

nije evidentirano

SWOT analysis ; interactive strategic management ; strategic management tools - SMT ; strategic business alliance in hop production ; hop clusters

nije evidentirano

Podaci o izdanju

15

2008.

45-51

objavljeno

0350-0756

2536-1988

Povezanost rada

Poljoprivreda (agronomija), Biotehnologija, Ekonomija

Poveznice