Slika osoba treća životne dobi u reklamama na javnoj i komercijalnoj televiziji u republici Hrvatskoj (CROSBI ID 147467)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Rajić, Višnja ; Megla, Ana ; Hodak, Ivana
hrvatski
Slika osoba treća životne dobi u reklamama na javnoj i komercijalnoj televiziji u republici Hrvatskoj
Unatoč činjenici da populacija diljem svijeta stari, te da osobe treće životne dobi (starije od 65 godina) čine sve veći udio u istoj, slika koju mediji prenose o osobama treće životne dobi je puna stereotipa i diskriminirajuća. Ideal mladosti ljepote u potpunosti se nametnuo podržavajući stereotipeu kojima se osobe treće životne dobi doživljavaju kao slabe, krhke, bolesne i gotovo nepoželjne u medijima. U istraživanju provedenom u svibnju 2008. godine praćen je televizijski program sedam dana u udarnom terminu (19:00 do 21:00 h). Kodirane su reklame i promidžbeni program na prvom programu HRT-a kao javne televizije i RTL-a kao komercijalne televizije. U tom periodu kodirano je ukupno 570 reklama. Promatrana je učestalost pojavljivanja osoba treće životne dobi, njihove uloge koje imaju u reklami (glavne ili sporedne), te okružje u kojem se pojavljuju. Na programu HRT 1 prikazane su 164 reklame, dok je na RTL-u prikazane 406 reklama. Dobiveni podatci pokazuju da nema statistički značajne razlike u zastupljenosti reklama u kojima se pojavljuju osobe treće dobi između javne i komercijalne televizije. Isto tako neznatan je udio reklama u kojima se pojavljuju osobe treće životne dobi (svega 7%). Reklame u kojim se pojavljuju osobe treće životne dobi još uvijek prikazuju stereotipe o toj skupini.
treća životna dob; mediji; reklame; stereotipi; televizija
nije evidentirano
engleski
Presentation of elderly in commercials on public and commercial television in The Republic of Croatia
nije evidentirano
elderly; media; commercials stereotype; television
nije evidentirano