Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učenje otkrivanjem u okruženju simulacije (CROSBI ID 352062)

Ocjenski rad | diplomski rad

Papić, Ivana Učenje otkrivanjem u okruženju simulacije / Stankov, Slavomir (mentor); Split, Prirodoslovno-matematički fakultet u Splitu, . 2008

Podaci o odgovornosti

Papić, Ivana

Stankov, Slavomir

hrvatski

Učenje otkrivanjem u okruženju simulacije

Simulacija je model nekog sustava s kojim je moguće upravljati. Uz pomoć simulacije učenici mogu učiti o tom sustavu, te provoditi istraživanja nad njim, odnosno mogu učiti otkrivanjem informacija o prikazanom sustavu i veza među njima. Učenje otkrivanjem temelji se na kognitivističkoj teoriji Jeroma Brunera, a pretpostavlja da učenici brže i bolje uče ako sami otkrivaju nove informacije. Izrada simulacije koja bi bila prikladna za upotrebu u nastavi zahtjeva određene vještine i znanja koja većini nastavnika nedostaje. S druge strane, nastavnicima je potrebna određena doza fleksibilnosti sa sadržajima koje koriste, pa bi bilo idealno kad bi te sadržaje bili u mogućnosti sami nadograđivati. Rješenje ovih potreba bio bi autorski sustav koji bi omogućio izradu računalnih simulacija prikladnih za primjenu u procesu učenja otkrivanjem. U ovom radu prikazan je primjer takvog sustava – SIMQUEST – autorski sustav koji omogućuje potporu u svakom koraku izrade simulacije, od izrade i oblikovanja modela simulacije do povezivanja dijelova simulacije u cjelinu. Ako se SIMQUEST aplikacije moguće promatraju kao pomoć pri učenju otkrivanjem, tada kao ciljanog korisinika vidimo učenika. No, ako SIMQUEST promatramo kao cjeloviti sustav koji omogućuje izradu aplikacija za pomoć pri učenju otkrivanjem, ciljani korisnik je tada autor koji izrađuje SIMQUEST aplikacije. Stoga su u radu prikazane sve aktivnosti i alati koje autor može koristiti u okruženju za izradu aplikacije, te aktivnosti i alati koje su dostupne učeniku u okruženju za učenje. Kao primjer primjene sustava SIMQUEST u nastavi matematike dan je pregled aplikacije izrađene pomoću sustava SIMQUEST, koja predstavlja nastavnu cjelinu Jednadžbe, sa primjenom u fizici.

učenje otkrivanjem; simulacija; inteligentni tutorski sustav; autorski sustav; teorije učenja

nije evidentirano

engleski

Discovery learning in a simulation environment

nije evidentirano

discovery learning; simulation; intelligent tutoring system; authoring system; learning theories

nije evidentirano

Podaci o izdanju

75

14.10.2008.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Prirodoslovno-matematički fakultet u Splitu

Split

Povezanost rada

Računarstvo