Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 380638

Što nam povijesne snimke s početka 20. stoljeća govore o hrvatskoj tradicijskoj glazbi


Marošević, Grozdana
Što nam povijesne snimke s početka 20. stoljeća govore o hrvatskoj tradicijskoj glazbi // 9. godišnji susret Hrvatskog muzikološkog društva
Zagreb, Hrvatska, 2008. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 380638 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što nam povijesne snimke s početka 20. stoljeća govore o hrvatskoj tradicijskoj glazbi
(What do historical recordings from the begining of the 20th century tell us about Croatian traditional music)

Autori
Marošević, Grozdana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
9. godišnji susret Hrvatskog muzikološkog društva

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 9-10.05.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
povijesne snimke; tradicijska glazba; Hrvatska
(historical recordings; traditional music; Croatia)

Sažetak
Najstarije snimke hrvatske glazbene baštine nastale su inicijativom i pohranjene su u Arhivu fonograma Austrijske akademije znanosti u Beču (Phonogrammarchiv der Oesterreichisen Akademie der Wissenschaften). Fond od 283 fonogramske ploče (s popratnom dokumentacijom) sadrži snimke tradicijske glazbe snimljene na prostoru današnje Hrvatske i među Hrvatima izvan Hrvatske u razdoblju od 1901. do 1936. Prvi dio fonda (142 fonograma), uz iznimku opsežne zbirke Josipa Širokog "Južno-slavenske narodne pjesme", sadrži 11 manjih zvučnih zbirki snimljenih do 1920. u Hrvatskoj (izvođači su Hrvati, Istrorumunji, Romi, Srbi i Talijani) i među Hrvatima izvan Hrvatske (moližanski Hrvati, gradišćanski Hrvati, moravski Hrvati, Hrvati iz Bosne i Hercegovine). Drugi dio (141 fonogram) odnosi se na zbirku snimki koje su u okviru djelatnosti Odsjeka za pučku muziku u Etnografskom muzeju u Zagrebu tijekom 1920-ih učinili etnolog Milovan Gavazzi i etnomuzikolog Božidar Širola. Usporedbom te građe s građom najveće zbirke prvog dijela - zbirke Josipa Širokog, snimljene uglavnom tijekom 1913. i 1914., otkriva se koliko se ideja narodne glazbe u 19. i u prva dva desetljeća 20. stoljeća razlikovala od one koja se oblikovala tijekom 1920-ih i postala dominantnom tijekom 1930-ih, s gotovo isključivom usmjerenošću na stare slojeve seoske glazbene tradicije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Etnologija i antropologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
189-1890666-0664 - Interpretativne razine tradicije (Ivan Lozica, )

Ustanove
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb

Profili:

Avatar Url Grozdana Marošević (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Marošević, Grozdana
Što nam povijesne snimke s početka 20. stoljeća govore o hrvatskoj tradicijskoj glazbi // 9. godišnji susret Hrvatskog muzikološkog društva
Zagreb, Hrvatska, 2008. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Marošević, G. (2008) Što nam povijesne snimke s početka 20. stoljeća govore o hrvatskoj tradicijskoj glazbi. U: 9. godišnji susret Hrvatskog muzikološkog društva.
@article{article, author = {Maro\v{s}evi\'{c}, G.}, year = {2008}, keywords = {historical recordings, traditional music, Croatia}, title = {What do historical recordings from the begining of the 20th century tell us about Croatian traditional music}, keyword = {historical recordings, traditional music, Croatia}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }