Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Važnost tržišnog istraživanja za planiranje razvoja turizma u nacionalnim parkovima na primjeru NP ''Krka'' (CROSBI ID 545215)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Hendija, Zvjezdana ; Marguš, Darko Važnost tržišnog istraživanja za planiranje razvoja turizma u nacionalnim parkovima na primjeru NP ''Krka'' // Simpozij rijeka Krka i nacionalni park ''Krka''. Prirodna i kulturna baština, zaštita i održivi razvitak. Zbornik radova, Šibenik, 5.-8. listopada 2005. / Drago Marguš (ur.). Šibenik: Nacionalni park Krka, 2007. str. 759-772

Podaci o odgovornosti

Hendija, Zvjezdana ; Marguš, Darko

hrvatski

Važnost tržišnog istraživanja za planiranje razvoja turizma u nacionalnim parkovima na primjeru NP ''Krka''

U skladu s općim trendom u društvu gdje „ bijeg u prirodu“ postaje sve snažnijom potrebom suvremenog urbaniziranog i alijeniranog čovjeka, nacionalni parkovi privlače iz dana u dan sve veći broj posjetitelja, a takav je trend prisutan i kod nas, pri čemu u Hrvatskoj posjeti nacionalnim parkovima rastu brže od turističkih dolazaka u smještajne kapacitete. Zbog toga su nacionalni parkovi suočeni s problemom kako ostvariti zaštitu osjetljivog ekosustava uz povećani broj posjetitelja, što postižu zalažući se za koncept održivog razvoja turizma. U cilju planiranja optimalnog održivog razvoja turizma potrebno je povremeno provoditi tržišna istraživanja kako bi poslovna strategija razvoja nacionalnih parkova bila usklađena sa zahtjevima tržišta, a time i najefikasnija. Nažalost, rijetki su nacionalni parkovi poslali svjesni te potrebe. Kao pozitivan primjer izdvaja se NP &laquo ; Krka&raquo ; , u kojem je 1999. i 2001. godine provedeno anektiranje njegovih posjetitelja. Rezultati tih istraživanja omogućili su praćenje tržišnih promjena i trendova (jer je istraživanje provedeno u dva navrata), segmentaciju tržišta s obzirom na socio-demografska obilježja posjetitelja parka, te utvrđivanje obilježja njihova dolaska i boravka. Do toga istraživanja jedini podaci kojim je raspolagala Javna ustanova &laquo ; NP Krka&raquo ; bili su podaci o broju posjetitelja na određenim ulazima u NP i ukupno godišnje. Nije bilo poznato gotovo ništa o tim posjetiteljima, pa se tako sigurno nije znala ni njihova nacionalnost jer se taj podatak izvodio iz slobodne procjene recepcionara prilikom prodaje ulaznica, što, međutim, nije odgovaralo njihovoj stvarnoj nacionalnoj pripadnosti (posebno kod grupnih posjeta). Istraživanjima je utvrđeno koji gosti posjećuju nacionalni park (prema zemlji podrijetla, prema dobnoj i obrazovnoj strukturi te odakle dolaze), a ustanovilo se i na koji se način informiraju o NP &laquo ; Krka&raquo ; . Te informacije usmjerile su pravce budućih marketinških i, naročito, budućih promotivnih aktivnosti. Nadalje, rezultati anketa pokazali su stupanj zadovoljstva posjetitelja određenim sadržajima turističke ponude i ukazali na nedostatke te ponude, što je odredilo smjernice budućih poslovnih aktivnosti i potrebne prioritete u poslovnoj strategiji. Čitav niz pitanja koja se odnose na njihov boravak u NP &laquo ; Krka&raquo ; ukazao je na najčešće vrijeme dolaska, najposjećenije atrakcije i prosječno trajanje posjeta. Te informacije i stavovi posjetitelja o ponudi omogućili su utvrđivanje „ uskih grla“ u NP &laquo ; Krka&raquo ; , te potrebu osmišljavanja novih itinerara obilaska, kako bi se ostvarila ravnomjernija prostorna i vremenska distribucija i produljio boravak posjetitelja u NP &laquo ; Krka&raquo ; u cilju povećanja turističke potrošnje, a time i prihoda JU "NP Krka“ . Nakon što su provedena anketna istraživanja prikupljen je čitav niz korisnih informacija koje su omogućile donošenje ispravnih tržišno utemeljenih poslovnih odluka, koje su ranije donošene najviše prema vlastitom osjećaju menadžmenta parka. Nalazi anketa omogućili su jasno definiranje potrebnih marketinških aktivnosti, mogućnost unapređenja turističkog proizvoda prema zahtjevima tržišta, segmentaciju tržišta i otkrivanje novih tržišnih niša i lakše planiranje i osmišljavanje novih razvojnih programa.

razvoj turizma; tržišno istraživanje; nacionalni park Krka; Hrvatska

nije evidentirano

engleski

The importance of market research for planning tourism development in national parks using the example of Krka National Park

nije evidentirano

tourism development; market research; the National Park Krka; Croatia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

759-772.

2007.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Simpozij rijeka Krka i nacionalni park ''Krka''. Prirodna i kulturna baština, zaštita i održivi razvitak. Zbornik radova, Šibenik, 5.-8. listopada 2005.

Drago Marguš

Šibenik: Nacionalni park Krka

978-953-7406-01-6

Podaci o skupu

Rijeka Krka i Nacionalni park Krka: Prirodna i kulturna baština, zaštita i održivi razvitak

predavanje

05.10.2005-08.10.2005

Šibenik, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija