Jezična svjesnost i učenje engleskog i njemačkog kao stranih jezika (CROSBI ID 147220)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Bagarić, Vesna
hrvatski
Jezična svjesnost i učenje engleskog i njemačkog kao stranih jezika
Istraživanje opisano u ovom članku imalo je za cilj utvrditi u kakvom su odnosu jezična svjesnost (s posebnim osvrtom na gramatičku svjesnost) i uspjeh učenika u engleskom i njemačkom jeziku. Uzorak (N=135 za engleski jezik i N=84 za njemački jezik) uključivao je učenike trećih razreda srednje škole, koji su engleski / njemački jezik učili kao prvi strani jezik najmanje šest tj. sedam godina. Podaci o stupnju gramatičke svjesnosti učenika te razini njihove jezične kompetencije prikupljeni su posebno izrađenim testovima svjesnosti i jezične kompetencije. Analizom rezultata dobivenih deskriptivnim statističkim metodama, te izračunavanjem koeficijenta korelacije utvrđena je povezanost jezične tj. gramatičke svjesnosti i uspjeha učenika kako u engleskom tako i u njemačkom jeziku. Visoka pozitivna korelacija utvrđena je kako između uočavanja (niže razine svjesnosti) i uspjeha učenika, tako i između razumijevanja (više razine svjesnosti) i uspjeha učenika. Na kraju se predlaže mogući model učenja stranog jezika temeljen na primjeni pristupa jezične svjesnosti.
jezična svjesnost; uočavanje; razumijevanje; jezična kompetencija
nije evidentirano
engleski
Language Awareness and Learning of English and German as Foreign Languages
nije evidentirano
language awareness; noticing; understanding; language competence
nije evidentirano