Argumentacijski diskurs srednjoškolaca (CROSBI ID 147053)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Nemeth-Jajić, Jadranka
hrvatski
Argumentacijski diskurs srednjoškolaca
Argumentacijski diskurs srednjoškolaca promatra se u okvirima interakcijskog pristupa jeziku na korpusu tekstova pismenoga rada na završnom ispitu iz hrvatskoga jezika jer su to raspravljački tipovi tekstova u kojima se traži argumentacijsko razvijanje teme. Struktura toga diskursa zasnovana je na temi, a analiza njegovih obilježja, koja proizlaze iz odnosa teksta i teme, pokazala je da se ti tekstovi usmjeravaju prema znanstvenome i prema literarnom modelu. Zahtjev za argumentacijskim razvijanjem teme čini da je znanstveni model argumentacijskom diskursu srednjoškolskih učenika imanentan, dok literarni model djeluje više izvana kao način izražavanja prisutan u učenikovoj svijesti i potaknut školovanjem.
argumentacijski diskurs srednjoškolaca; znanstveni model teksta; literarni model teksta
nije evidentirano
engleski
THE ARGUMENTATIVE DISCOURSE OF THE SECONDARY SCHOOL STUDENTS
nije evidentirano
argumentative discourse of secondary school students; scienticif model of a text; literary model of a text
nije evidentirano