Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 379180

Počinitelji i žrtve vršnjačkog nasilja: uloga osobina ličnosti i prihvaćenosti među vršnjacima


Vrselja, Ivana, Sučić, Ines; Franc, Renata
Počinitelji i žrtve vršnjačkog nasilja: uloga osobina ličnosti i prihvaćenosti među vršnjacima // Nasilje nad djecom i među djecom: Zbornik radova II. znanstveno-stručnog skupa održanog u Osijeku 2008. godine / Kolesarić, Vladimir i sur. (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet, 2010. str. 151-180 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


Naslov
Počinitelji i žrtve vršnjačkog nasilja: uloga osobina ličnosti i prihvaćenosti među vršnjacima
(Bullies and bullied children: the role of personality and peer acceptance)

Autori
Vrselja, Ivana, Sučić, Ines ; Franc, Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Nasilje nad djecom i među djecom: Zbornik radova II. znanstveno-stručnog skupa održanog u Osijeku 2008. godine / Kolesarić, Vladimir i sur. - Osijek : Filozofski fakultet, 2010, 151-180

ISBN
978-953-314-024-7

Skup
2. znanstveno- stručni skup "Nasilje nad djecom i među djecom"

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.- 29. 11. 2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Počinitelji i žrtve vršnjačkog nasilja; osobine ličnosti; prihvaćenost među vršnjacima
(Bullies; bullied childern; personality; peer acceptance)

Sažetak
Vršnjačko nasilje (bullying) se definira kao direktni i/ili indirektni oblici agresivnog ponašanja od strane snažnijih, popularnijih ili moćnijih pojedinaca ili nekolicine osoba u školi ili oko škole, a s namjerom izazivanja straha, ugroženosti, prijetnje ili nanošenja ozljede koji se ponavljaju kroz duži vremenski period prema točno određenoj osobi koja je manje snažna ili moćna te se ne može učinkovito obraniti. Cilj ovog rada je provjeriti razlike u osobinama ličnosti (impulzivnost, depresivnost i kontrola negativnih emocija) te prihvaćenosti među vršnjacima učenika i učenica između počinitelja i žrtava vršnjačkog nasilja. Analizirani podaci prikupljeni su 2006. godine anketiranjem 894 učenika 7. i 8. razreda osnovnih škola na području Republike Hrvatske. Za utvrđivanje pojavnosti vršnjačkog nasilja među školskom djecom primijenjena su dva tipa pitanja: a) koje su oblike nasilja učenici doživjeli (žrtve vršnjačkog nasilja) i b) koje od oblike nasilja prema drugoj djeci su učenici sami počinili (počinitelji vršnjačkog nasilja) u oba slučaja u posljednjih godinu dana. Učenici su za svako od obuhvaćenih oblika ponašanja odgovarali koliko često su to doživjeli, odnosno počinili na skali od 6 stupnjeva (od niti jednom, do svaki tjedan ili češće). U svrhu utvrđivanja impulzivnosti, depresivnosti, prihvaćenosti među vršnjacima te kontrole negativnih emocija učenici su procjenjivali čestinu pojedinačnih ponašanja ili doživljavanja na skalama od četiri stupnja. U radu se komentiraju sličnosti i razlike u važnosti i relativnim doprinosu osobina ličnosti i prihvaćenosti među vršnjacima za objašnjenje činjenja vršnjačkog nasilja i objašnjenje iskustva žrtve vršnjačkog nasilja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
194-1941558-1520 - Odrednice rizičnih i devijantnih ponašanja u nacionalnom i globalnom kontekstu (Vlado Šakić, )

Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb